Kuigi firma eellugu on pikk, pandi Porschele automargina algus alles pärast Teist maailmasõda, 1948. aastal. Omanimelise autofirma taga seisis peamiselt legendaarse Ferdinand Porsche (1875–1951) poeg Ferry (1909–1998), kes vedas perefirmat kokku 40 aastat.
Ferry on öelnud, et kõik algas unistamisest sellisest sportautost, millesarnast maailmas veel polnud. Palju räägitud lugu Volkswagen Põrnika konstruktsioonilahendusi pruukides alul kesk- ja hiljem tagamootoriga sportautoni jõudmisest saavutas ka ärilise edu, mis kandis firmat mitmekümne aasta vältel.
Ferry oli firmast juba taandunud, kui saabusid rasked 1990-ndad, mis oleksid sportautotootja eduloo peaaegu hävitanud. Õnneks läks teisiti: peamiselt tänu uue põlvkonna direktorile Wendelin Wiedekingile (juhtis firmat 1992–2009), kes muutis tootmise efektiivsemaks ning juurutas mudelid Boxster ja 911 (996).
See lugu on Geeniuse ja PRO tellijatele.
Logi sisse või vormista tellimus hinnaga 1 € kuu:
Tutvumishind!
Geeniuse tellimus
- Ligipääs seitsme Geeniuse portaali kõikidele artiklitele.
- Ajakirjade Autoleht, Autoleht Ekstra ja Digi artiklite lugemisõigus veebis.
8.99 € 1 € / kuu
Maksad esimesel kuul 1 €. Prooviperioodi järel jätkub tellimus hinnaga 8,99 € kuus. Soodushinnaga pakkumist saad kasutada ühe korra. See on automaatselt pikenev püsitellimus, mille saad igal ajal tühistada. Palun kontrolli enne tellimuse vormistamist enda e-postkastist, kas oled varem saanud Geeniuse aadressilt automaatkirja varasema tellimuse aktiveerimise kohta. Juhul kui kasutad tellimuse vormistamiseks mobiilimakset, lisandub hinnale 0,32€ teenustasu.
Tellimus ei sisalda tehnoloogiaprofessionaalidele suunatud DigiPRO ega investeerimisportaali Rikas Geenius artikleid. PRO tellimiseks klõpsa siia.
Tellija andmed
Soovid maksta arvega, teha hulgitellimuse või otsid teistsugust tellimust? Kõik tellimisvõimalused leiad siit.
See lugu ilmus ajakirjas Autoleht Ekstra nr 9
Kõik selle ajakirja lood