Kuigi firma eellugu on pikk, pandi Porschele automargina algus alles pärast Teist maailmasõda, 1948. aastal. Omanimelise autofirma taga seisis peamiselt legendaarse Ferdinand Porsche (1875–1951) poeg Ferry (1909–1998), kes vedas perefirmat kokku 40 aastat.
Ferry on öelnud, et kõik algas unistamisest sellisest sportautost, millesarnast maailmas veel polnud. Palju räägitud lugu Volkswagen Põrnika konstruktsioonilahendusi pruukides alul kesk- ja hiljem tagamootoriga sportautoni jõudmisest saavutas ka ärilise edu, mis kandis firmat mitmekümne aasta vältel.

Ferry oli firmast juba taandunud, kui saabusid rasked 1990-ndad, mis oleksid sportautotootja eduloo peaaegu hävitanud. Õnneks läks teisiti: peamiselt tänu uue põlvkonna direktorile Wendelin Wiedekingile (juhtis firmat 1992–2009), kes muutis tootmise efektiivsemaks ning juurutas mudelid Boxster ja 911 (996).
See lugu on Geeniuse, Rikka ja PRO tellijatele.
Logi sisse või vormista tellimus hinnaga 1 € kuu:
Tutvumishind!
Geeniuse tellimus
- Ligipääs kaheksa Geeniuse portaali kõikidele artiklitele.
- Ajakirjade Autoleht, Autoleht Ekstra ja Digi artiklite lugemisõigus veebis.
8,99 € 1 € / kuu

Maksad esimesel kuul 1 €. Prooviperioodi järel jätkub tellimus hinnaga 8,99 € kuus. Soodushinnaga pakkumist saad kasutada ühe korra. See on automaatselt pikenev püsitellimus, mille saad igal ajal tühistada. Juhul kui kasutad tellimuse vormistamiseks mobiilimakset, lisandub hinnale 0,32€ teenustasu.
Tellimus ei sisalda tehnoloogiaprofessionaalidele suunatud DigiPRO ega investeerimisportaali Rikas Geenius artikleid. PRO tellimiseks klõpsa siia, Rikka Geeniuse saad tellida siit.
Tellija andmed
Soovid maksta arvega, teha hulgitellimuse või otsid teistsugust tellimust? Kõik tellimisvõimalused leiad siit.

See lugu ilmus ajakirjas Autoleht Ekstra nr 9
Kõik selle ajakirja lood