Suur lugu

Teeme selgeks: müügil on rohkelt erinevaid hübriide, aga mis neil vahet on?

Pistikhübriide laetakse nagu elektriautotki tavapistikust, elektriline sõiduulatus oli varem tavaliselt vaid paarkümmend kilomeetrit, nüüd juba ka üle 100 kilomeetri. Fotod: tootjad

Hübriid, iselaadiv hübriid, pistikhübriid, poolhübriid, jadahübriid, paralleelhübriid jne … mis peitub viimaste aastate moesõnade taga ja mis neil hübriididel vahet on?

Geeniuse tellijale

Kui 1990. aastate lõpus ja 2000. aastate alguses oli asi lihtne, olid lihtsalt teerajajate Honda ja Toyota hübriidid, siis nüüd räägitakse lisaks sissejuhatuses öeldule mahe-, pehme-, mild-, täishübriididest jne.
„Hübriidajamite laialdase kasutuselevõtu taga on ennekõike see, et elektri- ja sisepõlemismootori kooslus võimaldab kütust kokku hoida, sellega käivad käsikäes ka väiksemad heitmed,“ sõnab Mercedes-Benzi sõiduautode müügidirektor Toomas Kreek. Mercedesel on hetkel tootmises kaht tüüpi hübriidid: pistikhübriidid ja nn poolhübriidid. Peale nende leiab turult veel mitut sorti hübriide, mida turundatakse tihtipeale eri nimedega, aga mille taga võib olla sarnane tehnika.

Väiksema kütusekulu ja heitme kõrval jagub hübriididel plusse veelgi. „Elektrimootori kaasamine tähendab enamasti ka seda, et auto saab tuntavalt võimsust juurde,“ märgib Kreek. „See toob kaasa muu hulgas selle, et enam pole vaja paljusilindrilisi mootoreid. Varasema kuue- või kaheksa silindri asemel saab tihtipeale hakkama ainult neljaga.“

Klassikaline hübriid

… ehk ka täishübriid või varasemalt lihtsalt hübriid on aastaid olnud Toyota (ja Lexuse) leivanumber. Sõna „iselaadiv“ mõeldi selle juurde ilmselt pärast seda, kui igasugu teist tüüpi hübriidid levima hakkasid. „Iselaadiv“ selgitab hästi, et seda hübriidi pole vaja pistikust juurde laadida.

See lugu on Geeniuse ja PRO tellijatele.

Logi sisse või vormista tellimus hinnaga 1 € kuu:

Tutvumishind!

Geeniuse tellimus

  • Ligipääs seitsme Geeniuse portaali kõikidele artiklitele.
  • Ajakirjade Autoleht, Autoleht Ekstra ja Digi artiklite lugemisõigus veebis.

8.99 € 1 € / kuu

Maksad esimesel kuul 1 €. Prooviperioodi järel jätkub tellimus hinnaga 8,99 € kuus. Soodushinnaga pakkumist saad kasutada ühe korra. See on automaatselt pikenev püsitellimus, mille saad igal ajal tühistada. Palun kontrolli enne tellimuse vormistamist enda e-postkastist, kas oled varem saanud Geeniuse aadressilt automaatkirja varasema tellimuse aktiveerimise kohta. Juhul kui kasutad tellimuse vormistamiseks mobiilimakset, lisandub hinnale 0,32€ teenustasu.

Tellimus ei sisalda tehnoloogiaprofessionaalidele suunatud DigiPRO ega investeerimisportaali Rikas Geenius artikleid. PRO tellimiseks klõpsa siia.

Tellija andmed

Sellise registrikoodiga ettevõtet ei leitud
Sisesta korrektne e-maili aadress
Sisesta korrektne mobiiltelefoninumber
Paroolid ei kattu
Tellimiseks nõustuge veebilehe kasutustingimustega
Maksan pangakaardiga Logi sisse
Sisesta SMS'ga saabunud PIN-kood

Soovid maksta arvega, teha hulgitellimuse või otsid teistsugust tellimust? Kõik tellimisvõimalused leiad siit.

See lugu ilmus ajakirjas Autoleht nr 13, juuli 2022

Kõik selle ajakirja lood

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Igal reedel

Telli Autogeeniuse uudiskiri

Saadame sulle igal reedel uudiskirja, kuhu on valitud Autogeeniuse nädala parimad lood, mida saad nädalavahetusel rahulikult lugeda.