Kia Rio: kuulsustele sobiv auto

Pane tähele! Artikkel on ilmunud enam kui 5 aastat tagasi ning kuulub Geeniuse digitaalsesse arhiivi.

Kuulsustega on tihti selline kummaline asi, et nad ihkavad eraelus privaatsust ning soetavad selle rõhutamiseks endale oranži Lamborghini. Tõsi, paljud ka Toyota Priuse, aga seal kahtlustaks osaliselt teadlikku mainekujundust. Igatahes, sõites poodi imposantse superautoga, võib olla kindel, et järgmise päeva tabloid on täis uduseid mobiilifotosid kellegi väidetavast tselluliidist või tärkavast buliimiast. Kui oleks vaid auto, mis muudaks inimese nähtamatuks? Üks vist isegi on.

Kas on autot, mis muudaks nähtamatuks?

Ootasin proovisõidu läänemerelikult sinakashallis Kia Rios poeparklast väljudes vasakpöörde võimalust. Ilm oli soe, aken oli lahti. Nägin lähenemas tuttavat, kes kõndis otse minu suunas. Veidike oli ka piinlik, sest minu auto seisis tal täpselt trajektooril ja ta oleks pidanud ümber auto kõndima. Viipasin ja naeratasin rõõmus-kohmetult, kuid ei saanud vastu mingit reageeringut, justkui oleks minu ja auto kohal tühi koht. Ei olnud ta ka ninapidi telefonis, täitsa minu suunas vaatas. Õnneks tuli mul võimalus pöördeks ja ma ei saanudki teada, kas ta oleks vastu autot kõndinud või mitte.

Tõele au andes, on Kia Rio disainilt täiesti ilus auto ning reklaamfotod ei annaks küll alust arvata, et see niivõrd silmapaistmatu on. Proportsioonid on paigas, prooviauto 17“ valuveljed lisavad sportlikkust ning suurust on ka piisavalt.

Süüdistaksin ennekõike “Smoke Blue” nimelist sinakashalli värvust, mis sulab ühte nii asfaldi, pilvise taeva kui hallide kiviseintega. Kodulehe konfiguraatorist leiab ka erksamaid ning ilusamaid värve. Soovitan kindlasti neid proovida. Muidugi, kui eesmärk ongi olla tähelepandamatu, siis on tegemist parima valikuga.

Konfiguraatoris tasub proovida erinevaid värve

Rio on klassilt väikeauto, mis asub pisikese Picanto ja keskmise Cee’di vahel. Baashind algab 12 490 eurost (hetkel soodushind 11 990) mille eest saab 1,2-liitrise mootori, 84 hobujõudu ja kütusekulu 4,8 liitrit saja kilomeetri kohta. Baasvarustuses on konditsioneer, rooli- ja istmesoojendus, Bluetooth ühendus ning pikk nimekiri turva- ja juhiabisüsteeme. Loomulikult ka seitse aastat garantiid. Täiesti adekvaatne nimekiri.

Proovisõidu Rio on muidugi tunduvalt rikkalikumalt varustatud. Kõrgeim, TX varustus, tähendab muuhulgas kunstnahast istmeid, 7“ puutetundlikku ekraani koos navigatsiooniseadme ja kõige kaasnevaga, 17“ velgi, parkimiskaamerat ning võtmevaba käivitust. Käigukast on manuaalne ning mootoriks on 1-liitrine bensiinikas, millel võimsust lausa 120 hobujõudu. Hind 18 490 eurot (soodushind hetkel 16 990 eurot). Automaatkäigukasti pakutakse kahjuks ainult 1,4 liitrisele bensiinimootorile.

Testinädalavahetusega läbisin sadu kilomeetreid peaaegu kõikides võimalikes teeoludes: linnaliiklus, kiirtee, kruusatee, teeremont ja kehvapoolne künklik asfalttee.

Ühegi kohta ei saa öelda, et Kiale see ei sobinud. Künklikul teel ei võtnud selga higiseks ja pulssi 200 peale. Remondi- ja kruusateel ei kostunud salongi ühtegi kohatut kolinat ning kiirteel ei teinud liiga ei rehvi- ega tuulemüra. See ei ole väikeautode puhul väga tavaline, kuna kergemapoolsed sõidukid kipuvad lihtsa vedrustuse korral krobelisel teel tihti “ujuma” ning 110 km/h kiirus hakkab kehva isolatsiooni tõttu kõrvadele.

Proovisõidu suurim šokk

Ekraan ja infosüsteemid olid klassile omaselt keskpärased, natuke aeglased ning mitte väga kirkad. Navigaator sai lihtsamate juhistega ilusti hakkama, aga näiteks salvestatud raadiojaam kippus levialast väljudes kahisema, kuigi tänapäevased süsteemid peaks automaatselt leidma uue lainepikkuse.

Ja nüüd selle proovisõidu suurim šokk – ilmselt helistas Kiale 20. sajand ja ütles, et tahab oma CD-mängijat tagasi, sest autos seda igatahes ei olnud. Ma saan aru, et kõik kuulavad Spotify’d ja podcast‘e aga ma ei olnud selleks valmis! Kassetimängijad olid autodes veel pikalt peale seda, kui esimesed hullud arvutist MP3-sid kuulasid. Mul on kogu mu plaadikogu veel digitaliseerimata…

Peamine küsimus, mis mul tekkis, oli kolmesilindrilise 1-liitrise mootori kohta. Ajam oli võimekas, dünaamika osas pole ette heita midagi. Ametlik keskmine kütusekulu oleks pidanud olema 4,7 liitrit saja kilomeetri kohta. Käsi südamel, sõitisin täiesti normaalse inimese kombel, ei rapsinud, ei rallinud. Keskmine tuli 6,8. Mis on selle mikromootori mõte? Kas tegelik ökonoomsus või mingi vigur euronormide ja heitgaasidega?

Rio tugev pluss on oma klassi kohta hea ruumikus. Tagaistmel kannatab ka täiskasvanul sõita ning pakiruum on täiesti pädev. Lapsevanemal ma siiski soovitaks müügisalongi lapsevanker kaasa võtta ja seal testida – päris kindel ei ole, kas see mahuks.

Ostusoovitus? Jah, Rio on täiesti okei ning üdini mõistlik auto, raske on ka mööda vaadata seitsme aasta pikkusest garantiist. Aga kuna selles autoklassis on hind väga suur argument, siis pigem tasuks vaadata mõnda lihtsamat mootorit ja varustustaset. Kõik vajalik on nagunii olemas ning kütusekulu osas ei ole mingit vahet: kõik võtab ära, mis paaki paned. Pigem on oluline küsimus kas punane või mitte. Mina valiks punase.

Jah, osta,

sest kuigi Kia Rio on natuke liiga tavaline, siis on see korralik ja heade sõiduomadustega väikeauto. Mõistlik oleks valida odavamate versioonide hulgast.

Kia Rio 1,0 T-GDI

Mootor998 cm3, 3 silindrit, turbo, bensiin
Võimsus120hj
Pöörded171,5 Nm
Käigukastkuuekäiguline manuaal, esivedu
Kiirendus0-100 km/h 10,2 sek
Tippkiirus190 km/h
Kütus linn/maantee/keskmine / CO25,6/4,2/4,7 l/100km / 107g/km
Kaal1160 kg

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Igal reedel

Telli Autogeeniuse uudiskiri

Saadame sulle igal reedel uudiskirja, kuhu on valitud Autogeeniuse nädala parimad lood, mida saad nädalavahetusel rahulikult lugeda.