Peeter Koppel testib: Kui vajad Mercedest ja kastikat, siis parim mõte oleks osta Mercedes ja kastikas eraldi

Pane tähele! Artikkel on ilmunud enam kui 5 aastat tagasi ning kuulub Geeniuse digitaalsesse arhiivi.

Mäletan selgelt, kui nägin esmakordselt mingit visandit sellest, millest sai hiljem BMW X6. Ma ei suutnud oma silmi uskuda, sest see, mida ma nägin, oli esiteks minu subjektiivse arvamuse kohaselt suisa aktiivselt kole. Teiseks ei saanud ma aru, miks ja kellele selline 6. seeria ja X5 keelatud armastuse vili peaks mõeldud olema?

Ma eksisin. Vähemalt selles osas, et seda autot pole vaja. Nimelt mainitud aktiivselt kole auto jõudis turule veel eelmise majanduse tõusutsükli tippu tähistama ja müüs hästi. Väga hästi.

Turundusosakond võttis seljavõidu

Turunduse magistrid, kes on küll vajalikud, kuid kelle lühikese keti otsas hoidmine on enamikel juhtudel mõistlik, olid võitnud ning neid ilmselgelt ei huvitanud see, et end tõelisteks BMW fännideks pidavad tegelased lõid X6 omanike arvel hulgaliselt humoorikat folkloori – ning pole neid siiani omaks võtnud.

Selja taga nalja tegemine jätkub. Nagu jätkub ka X6 müük. Linnapilti vaadates – hästi! Tegemist on suisa millegagi, mida konkurendid kopeerivad. Kui see pole kompliment, siis mis on? Turundusvõlurid olid lahendanud võrrandi, mille nad ise välja mõtlesid, ning leidnud, et X=6.

Arvestades seda eelkirjeldatud eksimust oli minu imestus suhteliselt minimaalne, kui ma kuulsin, et mersu teeb kastika.

Keskealine, edukas ja aktiivne mees

Kujutasin ette, kuidas juba mainitud turundusvõlurid olid leidnud mudelireas tühja koha ning seda ilmeka PowerPointi presentatsiooniga illustreerinud – defineerinud tõsisel koosolekul ostjana näiteks enesega toime tuleva linnast veidi kaugemal elava sportliku ja aktiivse tõkestamatult keskeale läheneva mehe, kes rõõmsameelselt heidab kasti kõike, mis tal selleks aktiivseks eluviisiks vaja on – kasvõi maastikuratta või kalastustarbed.

Sarnast visuaalset lugu on ju tüütuseni kasutatud igasuguste linna- ja pärismaasturite puhul, mis küll tegelikult veedavad enamuse aja oma eksistentsist kesklinna ummikus, kus eelmainitud visuaalsest loost erinevate kehavormidega meesterahvad uhkes üksinduses liiklusohtliku tegevusega tegelevad – ehk nutitelefoni näpivad.

Ketaslõikuriga luksusmaasturi kallale

Järgmine mõttepilt mõeldes “mersu kastikale” oli juba see, kuidas keegi on ketaslõikuriga Mercedese suure maasturi GLSi kallal katust eemaldamas. Just selline oli minu arusaam sellest, mida võiks “mersu kastikas” endast kujutada. Cadillac Escalade EXT pikap oli selgelt silme ees – suur ja luksuslik, kuid kasti mõistes ka…. imelik on seda sõna kasutada – praktiline.

Siis nägin ma esimesi pilte – need olid oodatust ehk veidi teistsugused, kuid enam-vähem ootuspärased selles suhtes, milline võiks põhimõtteliselt olla “mersu kastikas”.

Kuigi üha enam vastumeelse enam-vähem kesklinna elanikuna pole ma kuidagi selle auto sihtgrupp, tekkis siiski mingi emotsioon sellest, kuidas ikkagi oleks mingil moel lahe visata maastikuratas kasti ning sõita autoga kuhugi, kus saab rattaga sellisest mäest alla lasta, millest naissoost pereliikmed ja sõbrad ei tohi kunagi teada saada.

Nelikvedu on kerge pettumus

Kõigi nende mõttepiltide juures tuli aga kohtumine reaalsusega siis, kui seda veidi kurioosset autot ise proovida sain. See ei ole saladus, et Mercedese ülikonna all on peidus Nissan Navara. Siinkohal peakski arvustus lõppema, sest Nissan Navara on igas mõttes täiesti tavaline kastikas.

Nagu Toyota Hilux või Ford Ranger. Sõita on sellega – nagu Nissan Navaraga. Nelikvedu ei ole pidev ning selle sisse lülitamisel on näiteks läbi rooli tajuda vibratsiooni.

Taga ilutsev kiri 4MATIC tundub mõningase liialdusena, sest üldiselt kannavad seda kirja mersud, mille nelikveosüsteem on tunduvalt rafineeritum ja seega ka juhile meeldivam.

Denissaniseeritud Mercedes

Salong on nagu välimuski – mõõdukalt denissaniseeritud Mercedes. Kogu kooslust vaadeldes ja tunnetades muutub ükskõiksuse talitsemine üha raskemaks. Tegu on mõningatele ootustele vastupidiselt lihtsalt ausa tarbeautoga.

Tööloomaga, mis on tubli, kuid mis ei vasta minu (ilmselt ekslikule) kujutluspildile sellest, kuidas turundusvõlurid selle auto vajalikkust tõestasid. X-i, antud juhul X-klassi väärtus valemis on veel veidi küsitav.

Asi läheb paremuse suunas

Õnneks lubatakse juba varsti siiski ka veidi mersulikumat X-klassi. Sellist, mille nelikvedu on aus ja mootor suurem.

Seega näib, et selle mudeli puhul on denissaniseerimine alles algusjärgus ning edaspidi võib oodata ka midagi, millega tahab sõita turundusvõlurite poolt välja mõeldud konstantselt naeratav kahepäevase habeme, hea päevituse ja kadestamist väärt füüsilise vormiga tõkestamatult keskeale lähenev mees. Küll sellele X-ile ka väärtus leitakse.

Jah, osta,

Kui sa tõepoolest tunned, et vajad Mercedest ja kastikat, siis parim mõte oleks muidugi osta Mercedes ja kastikas eraldi. Teine võimalus on oodata ära see veidi parem X-klass, mille nelikvedu on aus ja mootor suur.

Mercedes X-klass 250 d 4MATIC

Mootor2298 cm3, diisel
Võimsus190 hj
Pöördemoment450 Nm
Kiirendus0-100 km/h 11,8 sek
Tippkiirus176 km/h
Kütus / CO27,9 l/100 km / 207 g/km
Kaal2234 kg

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Igal reedel

Telli Autogeeniuse uudiskiri

Saadame sulle igal reedel uudiskirja, kuhu on valitud Autogeeniuse nädala parimad lood, mida saad nädalavahetusel rahulikult lugeda.