Arvamus: Musk näitab hambaid ning võib elektriautode turu hävitada

Tesla on äge, selles pole küsimus. Küsimus on selles, kas ettevõte suudab ka ägedaks jääda. Elon Musk on keerutamas kümmet taldrikut korraga ning kõik mida vaja on, on üks tugevam tuuleiil ning elektriautode turg lüüakse ilmselt kümneid aastaid ajast tagasi.

Mõned päevad tagasi said esimesed õnnelikud kätte Model 3 elektriauto, pea samal ajal andis ettevõte teada müügitulemustest, mis on küll head, kuid mitte nii head, kui algselt loodetud. Müügieesmärgist jäid mõned tuhanded autod puudu ning nüüd, mõned päevad hiljem lasi Tesla autode hindasid taaskord alla, ilmselt lootusest toodangut suurendada.

See kõik kõlab kui tarbijale hea asi, kuid tasuks olla ettevaatlik, sest kui keegi peaks sellest kaardimajast ühe kaardi ära kiskuma, kukub see kõik kolinal kokku.

Model 3 on Tesla jaoks make-or-break toode. Kui ettevõte suudab tõepoolest pool miljonit eeltellitud autot ära tarnida, ilma, et mõni neist kiirustamise pärast põlema süttiks või vabrikust ilma piduriteta välja veereks, siis on ilmselt ettevõtte tulevik helge, märk on maha pandud ning Teslat on võimsaimate autofirmade edetabelitest keeruline eemale tõugata.

Kui aga peaks tekkima probleem, ükskõik kui pisike, võib see olla laastav.

Model 3 autode tootmiseks on Tesla vabrikud pandud tööle täistuuridel ning seal ei ole ruumi millegi muu jaoks, kui uute autode jaoks, mis peavad liinidelt hirmkiirelt maha veerema. Kui midagi seda töövoogu segaks, siis võib asjal kriips peal olla.

Kui peaks ühtäkki selguma, et suurem hulk autosid on vaja tagasi kutsuda, mis ei ole Tesla puhul ennekuulmatu juhtum, lööks see tootmisliinide hammasratastesse kaika ning on vägagi võimalik, et probleemidest tulenevad hilinemised peletavad inimesed autode juurest eemale.

See ei oleks hea, ei Teslale ega ka elektriautodemaailmale üldiselt.

Kes rääkis enne elektriautodest?

Tesla ei leiutanud elektriautot, kuid nad on olnud üks suurimaid vedavaid jõude viimase aja elektriautode hulluse puhul. On keeruline prognoosida, mis peaks juhtuma, kui selline innovatsioonimootor peaks ühtäkki probleemide tõttu turult kaduma.

Ilmselt ei jätaks kõik teised autotoojad elektriautode arendamist, selle jaoks on juba praegu liialt palju raha kulutatud, kuid on võimalik, et asja juurest kaob uudsus. Isejuhtiv tehnoloogia, pikem sõiduulatus, nutikus. Need on kõik asjad, mille poolest Tesla tuntud on ning mis sunnib ka teisi autotoojaid oma tehnoloogiaid täiustama. Kui see tagumikust hammustav jõud peaks kaduma, võib tulemuseks olla rida igavaid elektrimootoriga Nissaneid, mille ainsaks nutikaks elemendiks on spidomeeter.

Seega mängib Musk Model 3 näol nii enda firma, enda raha kui ka kogu elektriautode turuga. Tasub vaid loota, et tuuled puhuvad õiges suunas.