Kuidas Eestisse esimesed autod jõudsid ja kuidas neid hobustele demonstreeriti

Pane tähele! Artikkel on ilmunud enam kui 5 aastat tagasi ning kuulub Geeniuse digitaalsesse arhiivi.
Foto: ERR

1908. aastal oli Tallinnas 6 autot, 1914. aastal juba 162. Autode hulga suurenemine ja esimene inimohvriga õnnetus 1908. aastal Tallinna Jaani kiriku juures oli selge märk, et tarvis on vastu võtta autosõitu reguleerivad seadused, kirjutab ERR.

Ent Põhja-Eestis jõuti selleni alles 1910. aastal. Liivimaa kubermangus võeti “Määrused automobiilide sõidu tarvis” vastu juba 1908. aastal. Automobiili võisid juhtida vähemalt 18-aastased inimesed, kellel “orgaanilisi vigasid ei ole, mis juhtimist takistaks” – nendeks vigadeks peeti halba kõrvakuulmist või silmanägemist.

Probleeme esines ka hobustega, kes autosid kartsid.

1908. aasta juunis rivistusid voorimehed, ratsapolitseinikud ja teised hobuseomanikud Tallinna Heinaturule, et korraldada loomade kohtumisseanss autoga. Platsi keskel demonstreeris üks autoomanik vaikselt sõites hobustele oma autot eest ja tagant. Alguses olid hobused hirmunud olnud, ent peagi harjusid nad “turtsuva koletisega” ja said aru, et tegemist ei ole millegi ohtlikuga.

Loe pikemalt ERRist.

Märksõnad: ,

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Igal reedel

Telli Autogeeniuse uudiskiri

Saadame sulle igal reedel uudiskirja, kuhu on valitud Autogeeniuse nädala parimad lood, mida saad nädalavahetusel rahulikult lugeda.