Mart Parve arvamuslugu: Mida see tegelikult näitab, et Volvo kogu maailma haneks tõmbas?

Nädalapäevad tagasi võttis Volvo suurema osa maailmameediast labase trikiga konksu otsa. Kui sageli süüdistatakse lugejaid selles, et nad pealkirjast kaugemale ei loe, siis seekord oli näha, et ka ajakirjanikud ei jõudnud lugemisega kaugele.

Lähtudes autofirma pressiteate pealkirjast “Volvo muutub täielikult elektriliseks”, ilmusid artiklid, kuidas Volvo loobub esimese “vana” autotootjana täielikult sisepõlemismootoritest ja muutub elektriautode firmaks. Volvo PR-mehed naersid ennast ilmselt ribadeks nähes, et selline odav trikk nii hästi läbi läks.

Kui pressiteate pealkirjast edasi lugeda, ütles autofirma vaid, et alates 2019. aastast on kõik mudelid saadaval vähemalt hübriidajamiga, lisaks mõned täiselektrilised autod. Selles muidugi midagi maailmamuutvat ei ole. Hetkel on Volvol umbes viis eri mudelit, kui modifikatsioonid maha arvata. Toyota müüb juba täna Euroopas viit hübriidmudelit.

Kuid ometi markeerib see üht tähtsat verstaposti pikemalt kestnud trendis. Elektriautod on nüüd seksikad. Elekter on sõnum, mida neelavad ahnelt ja nagu näha kohati ka kriitikavabalt nii ajakirjanikud kui autohuvilised: seltskond, kelle järgi seab oma hoiakuid ka tavaline autoostja.

On sul meeles aeg, mil elektriautod olid pigem kahtlane veidrus, tuues silme ette Mitsubishi i-MiEvi taolise ratastel mikrolaineahju? See aeg on nüüd täiega läbi. Elektriauto on see, mille Richard Hammond üle kuudi keeras, ja mille kohta Jeremy Clarkson ütleb, et see pole kiirem kui Lamborghini Aventador, vaid see on tohutult ja peajagu kiirem.

Inimeste hoiakud on nagu nitroglütseriin, mis võib seista kaua riiulis tolmunud pudelis ja näida täiesti ohutuna. Kuni plahvatuseni. Seetõttu ongi hoiakute muutust raske prognoosida. Riiulis paistab plahvatusohtlik pudel täpselt samasugune nagu kümme pudelit tunamullust kasemahla seal kõrval.

Kui seni tundusid elektriautod paljudele pigem selle viimasena, siis nüüdseks on õhus märke, et elektriautode põmakas tuleb varsti ja on ootamatult tugev. Jah, paljudele jääb sisepõlemismootor pikkadeks aastateks mõistlikuks ja praktiliseks kompromissiks, millega taltsalt ringi tossutada. Neile, kes sellega lepivad.