Motoremi BMW justkui trotsiks füüsikaseadusi. Tänu omapärasele esivedrustusele jätab see eemalt vaadates mulje, et tsikkel peaks justkui kohe-kohe ümber kukkuma, aga ometi see seda ei tee, vaid püsib kindlalt püsti.
„Ega ma ju ei teadnud, kuidas selline ühepoolne lahendus tsiklil üldse töötab – kas see hakkab sõidu ajal kiskuma või mitte. Tõstuki peal tahtis tsikkel alati ümber vajuda, sest üks pool on raskem. Esimene proovisõit näitas, et õnneks sõidu ajal mingit mõju asjal polnud. Tegelikult on ju esiratas sama koha peal, kus algseltki, sest roolikannu nurk ja järeljooks jäid samaks. See, mis kujuga esiots on, ei mängi rolli,“ selgitas Motoremi juht Meelis Palm.
Pikalt peas keerelnud idee
Palm tunnistab, et nii omapärase tsikli ehitamisest oli ta mõelnud juba pikemat aega, kuni lõpuks sobiv projekt temani jõudis. „Ühepoolseid vedrustussüsteeme on tegelikult tehtud päris erinevaid ja neid on paigaldatud nii jalgratastele kui ka sporttsiklitele ja chopper’itele.
See lugu on Geeniuse ja PRO tellijatele.
Logi sisse või vormista tellimus hinnaga 1 € kuu:
Tutvumishind!
Geeniuse tellimus
- Ligipääs seitsme Geeniuse portaali kõikidele artiklitele.
- Ajakirjade Autoleht, Autoleht Ekstra ja Digi artiklite lugemisõigus veebis.
8.99 € 1 € / kuu
Maksad esimesel kuul 1 €. Prooviperioodi järel jätkub tellimus hinnaga 8,99 € kuus. Soodushinnaga pakkumist saad kasutada ühe korra. See on automaatselt pikenev püsitellimus, mille saad igal ajal tühistada. Juhul kui kasutad tellimuse vormistamiseks mobiilimakset, lisandub hinnale 0,32€ teenustasu.
Tellimus ei sisalda tehnoloogiaprofessionaalidele suunatud DigiPRO ega investeerimisportaali Rikas Geenius artikleid. PRO tellimiseks klõpsa siia.
Tellija andmed
Soovid maksta arvega, teha hulgitellimuse või otsid teistsugust tellimust? Kõik tellimisvõimalused leiad siit.
See lugu ilmus ajakirjas Autoleht nr 16, august 2022
Kõik selle ajakirja lood