Kui asulavälistel teedel veel kiirust piiravaid märke välja ei vahetata, siis Tallinna linn on sõidukiiruse alandamise tõsiselt ette võtnud. Juba praegu on paljudel tänavatel lubatud 50 km/h asemel sõita 30 või 40 km/h ning paljudes piirkondades vähendatakse lubatud sõidukiirust lähiajal.
Peamise põhjusena, miks seda tehakse, toob Tallinna Transpordiameti liiklusosakonna juhataja Andres Urm välja liiklemise sujuvuse ja turvalisuse parandamise. „Sõidukiirusel on otsene mõju liiklusõnnetuste arvule. Veelgi olulisem on kiiruse võimalikust langusest tulenev liiklusõnnetuste tagajärgede kergenemine, eelkõige puudutab see vähemkaitstud liiklejaid,“ tähendab Urm.
Oluline on tema sõnul ka madalama sõidukiirusega kaasnev liikluse rahulik rütm, tänu millele tunnevad jalakäijad ja jalgratturid end turvalisemalt. Lisaks tähendab madalam sõidukiirus üldjuhul madalamat mürataset, sest kiirendatakse ja aeglustatakse vähem – seega suureneb ühtlase liikumise osakaal, mis loob omakorda eeldused kütusekulu vähenemisele. Kõigel sellel on positiivne mõju linnakeskkonnale.
See lugu on Geeniuse ja PRO tellijatele.
Logi sisse või vormista tellimus hinnaga 1 € kuu:
Tutvumishind!
Geeniuse tellimus
- Ligipääs seitsme Geeniuse portaali kõikidele artiklitele.
- Ajakirjade Autoleht, Autoleht Ekstra ja Digi artiklite lugemisõigus veebis.
8.99 € 1 € / kuu
Maksad esimesel kuul 1 €. Prooviperioodi järel jätkub tellimus hinnaga 8,99 € kuus. Soodushinnaga pakkumist saad kasutada ühe korra. See on automaatselt pikenev püsitellimus, mille saad igal ajal tühistada. Palun kontrolli enne tellimuse vormistamist enda e-postkastist, kas oled varem saanud Geeniuse aadressilt automaatkirja varasema tellimuse aktiveerimise kohta. Juhul kui kasutad tellimuse vormistamiseks mobiilimakset, lisandub hinnale 0,32€ teenustasu.
Tellimus ei sisalda tehnoloogiaprofessionaalidele suunatud DigiPRO ega investeerimisportaali Rikas Geenius artikleid. PRO tellimiseks klõpsa siia.
Tellija andmed
Soovid maksta arvega, teha hulgitellimuse või otsid teistsugust tellimust? Kõik tellimisvõimalused leiad siit.
See lugu ilmus ajakirjas Autoleht nr 16, august 2022
Kõik selle ajakirja lood