Suur lugu

Pikk hooldevälp: 30 000 kilomeetrit ilma hoolduseta on kõige kurja juur?

„Kui räägime tänapäevastest diiselmootoritest, siis neid ei ole absoluutselt võimalik tehase välba järgi hooldada."

Paljud remondi­töökojad soovitavad hoiduda ülipikast hooldus­välbast ning vahetada mootoris õli sagedamini, kui tootja ette näeb. Eriti puudutab see autosid, mis sõidavad linnas lühikesi vahemaid. Foto: Shutterstock

Üha enam on kuulda mootoriprobleemidest, mida seostatakse pika hooldevälbaga. Kui pruugitud autosid remontivad töökojad tõdevad, et õli tuleks mootoris tõepoolest tootja poolt ette nähtust sagedamini vahetada, siis enamik margiesindusi selle väitega nõustuma ei kipu.

Geeniuse tellijale

Just praegu on meil töös kaks kinnikiilunud diiselmootorit, sõnas Mazda Abi juht Andri Tamm. „Kui räägime tänapäevastest diiselmootoritest, siis neid ei ole absoluutselt võimalik tehase välba järgi hooldada. Bensiinimootoritega pole asi nii hull, aga neilgi tuleks õli tihedamini vahetada,“ põrutas ta.

Audisid, Volkswageneid ja Škodasid remontiva ja hooldava Forss OÜ töökoja meister Andrus Virak lisas: „Ei ole harvad juhtumid, kus mootori kulumisega tuleb tegeleda juba enne 100 000 kilomeetri täitumist, mistõttu on kulunud mootoreid vahetatud ka lausa garantiiperioodi kestel.“

Soovitusi seinast seina

30 000-kilomeetrine ja suuremgi hooldusvälp pole uute autode puhul olnud uudiseks juba pikka aega. Samamoodi on aastaid olnud kuulda lugusid sellest, kuidas mitme tootja jõuallikatel on kas suur õli­kulu või muud õlitusega seotud probleemid. Kuigi pruugitud autosid hooldavate töökodade meistrid sõnavad, et pika hooldusvälba ja mootoriprobleemide vahel on selge seos ning sagedasem õlivahetus aitab muresid vältida, ei kipu enamik margiesindusi tunnistama, et kurja juur on pikas hooldusvälbas.

„Ausalt öeldes ei meenu, et oleksime pika hooldusvälba tõttu pidanud Opelitele kallist remonti tegema,“ sõnas Viking Motors AS garantii juht Danel Piil. Järve Amservi järelteeninduse juht Mairo Romandi lisas: „Ei, tulenevalt õlivahetuse välbast mootoriprobleeme esinenud ei ole.“

Škoda tehniline konsultant Tõnis Sass ja tehniline koolitaja Ivo Sults hiilivad oma koos saadetud vastuses küsimusest kõrvale. Škoda, nagu ka mitme teist marki sõiduauto hooldamisel kasutatakse kas fikseeritud (15 000-­kilomeetrist) või pikka (30 000-kilo­meetrist) välpa.

See lugu on Geeniuse, Rikka ja PRO tellijatele.

Logi sisse või vormista tellimus hinnaga 1 € kuu:

Tutvumishind!

Geeniuse tellimus

  • Ligipääs seitsme Geeniuse portaali kõikidele artiklitele.
  • Ligipääs Geeniuse kohalike portaalide sisule.
  • Ajakirjade Autoleht, Digi, Miisu, Mood ja Muki artiklite lugemisõigus veebis.

7.99 € 1 € / kuu

Maksad esimesel kuul 1 €. Prooviperioodi järel jätkub tellimus hinnaga 7,99 € kuus. Soodushinnaga pakkumist saad kasutada ühe korra. See on automaatselt pikenev püsitellimus, mille saad igal ajal tühistada.

Tellimus ei sisalda tehnoloogiaprofessionaalidele suunatud DigiPRO ega investeerimisportaali Rikas Geenius artikleid. PRO tellimiseks klõpsa siia, Rikka Geeniuse saad tellida siit.

Tellija andmed

Sisesta korrektne e-maili aadress
Sisesta korrektne mobiiltelefoninumber
Paroolid ei kattu
Tellimiseks nõustuge veebilehe kasutustingimustega
Soovin tasuda pangakaardiga Logi sisse
Sisesta SMS'ga saabunud PIN-kood

Soovid maksta arvega, teha hulgitellimuse või otsid teistsugust tellimust? Kõik tellimisvõimalused leiad siit.

See lugu ilmus ajakirjas Autoleht nr 47, detsember 2021

Kõik selle ajakirja lood

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Ära jää ilma päeva põnevamatest lugudest

Telli Geeniuse uudiskiri

Saadame sulle igal argipäeval ülevaate olulisematest Geeniuse teemadest.