Me ei tea, miks, aga need mõjuvad! Nii saab võtta kokku praegused teadmised kütuselisandite toime kohta. Autogeenius on varem kirjutanud kütuselisandi tuntavast mõjust vana Volkswagen Transporteriga tehtud „loomkatsetel”, lisaks on allakirjutanu eri lisandeid proovinud umbes miljoni kilomeetri jooksul enda autodes – Karla Auto omast Liqui Moly toodanguni. Olen neid kallanud ka sõprade autodesse ja eranditult kõik on tajunud mootori töötamise olulist parenemist.
Tallinna Tehnikaülikooli (TTÜ) kütuse ja õhuemissioonide analüüsi teadus- ja katselabori juht Alar Konist ja energiatehnoloogia instituudi vanemteadur Oliver Järvik väitsid viis aastat tagasi Autogeeniusele, et perpetuum mobile’t ehk igiliikurit veel leiutatud pole ehk kui mingi aine peaks tegema kõike ja mitu korda paremini, siis peab see tulema millegi arvelt.
Kui selle kõrvale lugeda Eesti Maaülikooli (EMÜ) mootorilaboris teadustööde raames testitud STP ja Valvoline’i diislikütuselisandite testitulemusi, võiks öelda, et lisandeist peaks pigem eemale hoidma: mõõtmised räägivad heitgaasi mõne parameetri vähesest paranemisest, aga üldiselt kipub tulemus jääma mõõtemääramatuse sisse. Siiski oleks see vaid pool tõde.
See lugu on Geeniuse ja PRO tellijatele.
Logi sisse või vormista tellimus hinnaga 1 € kuu:
Tutvumishind!
Geeniuse tellimus
- Ligipääs seitsme Geeniuse portaali kõikidele artiklitele.
- Ajakirjade Autoleht, Autoleht Ekstra ja Digi artiklite lugemisõigus veebis.
8,99 € 1 € / kuu

Maksad esimesel kuul 1 €. Prooviperioodi järel jätkub tellimus hinnaga 8,99 € kuus. Soodushinnaga pakkumist saad kasutada ühe korra. See on automaatselt pikenev püsitellimus, mille saad igal ajal tühistada. Juhul kui kasutad tellimuse vormistamiseks mobiilimakset, lisandub hinnale 0,32€ teenustasu.
Tellimus ei sisalda tehnoloogiaprofessionaalidele suunatud DigiPRO ega investeerimisportaali Rikas Geenius artikleid. PRO tellimiseks klõpsa siia, Rikka Geeniuse saad tellida siit.
Tellija andmed
Soovid maksta arvega, teha hulgitellimuse või otsid teistsugust tellimust? Kõik tellimisvõimalused leiad siit.

See lugu ilmus ajakirjas Autoleht nr 22, november 2023
Kõik selle ajakirja lood