Suur lugu

Suur lugu: miks pärast liiklusõnnetust remonditakse su auto kasutatud varuosadega ja mis sa sellega ette võtta saad?

"Tihti tekib probleem sellest, et klient eeldab, et auto saab pärast remonti paremaks, kui see oli varem."

Kas ma saan kahju kannatajana nõuda, et töökoda kasutaks kindlustusjuhtumi puhul ainult uusi ja originaalosi? Foto: Shutterstock

Sattudes teise osapoole süül liiklusõnnetusse, on autoomanikul õigustatud ootus, et tema auto taastatakse õnnetusele eelnenud seisukorda. See võib tähendada ka kasutatud varuosi, mis tuleb sageli ootamatu üllatusena.

Geeniuse tellijale

Kindlustuskahju katmine on üks pikk ja keeruline teema, kus on mitu osapoolt ja väga palju erinevaid aspekte. Käesolevas loos keskendume kohustuslikule liikluskindlustusele, mis tagab osapoolele, kes ei ole õnnetuses süüdi, remondikulude katmise. Samuti jätame kõrvale kehtiva põhigarantiiga autod, sest siin on kõik selge: sõidukil remontimisel tuleb lähtuvalt garantii andja reeglitest kasutada tavaliselt originaalvaruosi. Kui tootja juhis seda ei reguleeri, siis võib kasutada ka muid varuosi.

Muudel juhtudel aga hakkavadki suusad risti minema ning ootused ei kattu reaalsusega. Eesti Liikluskindlustuse Fondi (LKF) juhatuse liige Lauri Potsepp rõhutab, et juhul kui sõidukiga A on kahjustatud sõidukit B, siis sõiduki B omanik nõuab kahju hüvitamist sõiduki A ehk teise sõiduki liikluskindlustuse kindlustusandjalt, mitte sellelt kindlustusandjalt, kellega temal on leping. Samas on kannatanul siiski võimalik teatud juhtudel valida (näiteks kahjusumma peab olema alla 10 000 euro), kas nõue esitada enda või teise poole seltsile, kahju hüvitamise mõttes on mõlemad samaväärsed.

Sarnasesse seisu, mitte paremaks

Teise asjana toob Potsepp välja selle, et kahju hüvitamise eesmärk on kannatanu asetamine seisu, mis oleks võimalikult lähedane sellele, milles kannatanu oleks olnud siis, kui õnnetust ei oleks toimunud. Autode Müügi- ja Teenindusettevõtete Eesti Liidu (AMTEL) esindaja Arno Sillati sõnul on samuti tihti probleem seal, et klient eeldab, et auto saab pärast remonti paremaks, kui see oli varem. „Eeldatakse, et kui enne võis olla seal B-osa, peaks nüüd kindlasti panema originaalosa ning vahetama veel muidki detaile, kuigi need ei ole kahjustatud.“

See lugu on Geeniuse ja PRO tellijatele.

Logi sisse või vormista tellimus hinnaga 1 € kuu:

Tutvumishind!

Geeniuse tellimus

  • Ligipääs seitsme Geeniuse portaali kõikidele artiklitele.
  • Ajakirjade Autoleht, Autoleht Ekstra ja Digi artiklite lugemisõigus veebis.

8.99 € 1 € / kuu

Maksad esimesel kuul 1 €. Prooviperioodi järel jätkub tellimus hinnaga 8,99 € kuus. Soodushinnaga pakkumist saad kasutada ühe korra. See on automaatselt pikenev püsitellimus, mille saad igal ajal tühistada. Palun kontrolli enne tellimuse vormistamist enda e-postkastist, kas oled varem saanud Geeniuse aadressilt automaatkirja varasema tellimuse aktiveerimise kohta. Juhul kui kasutad tellimuse vormistamiseks mobiilimakset, lisandub hinnale 0,32€ teenustasu.

Tellimus ei sisalda tehnoloogiaprofessionaalidele suunatud DigiPRO ega investeerimisportaali Rikas Geenius artikleid. PRO tellimiseks klõpsa siia.

Tellija andmed

Sellise registrikoodiga ettevõtet ei leitud
Sisesta korrektne e-maili aadress
Sisesta korrektne mobiiltelefoninumber
Paroolid ei kattu
Tellimiseks nõustuge veebilehe kasutustingimustega
Maksan pangakaardiga Logi sisse
Sisesta SMS'ga saabunud PIN-kood

Soovid maksta arvega, teha hulgitellimuse või otsid teistsugust tellimust? Kõik tellimisvõimalused leiad siit.

See lugu ilmus ajakirjas Autoleht nr 4, veebruar 2022

Kõik selle ajakirja lood

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Igal reedel

Telli Autogeeniuse uudiskiri

Saadame sulle igal reedel uudiskirja, kuhu on valitud Autogeeniuse nädala parimad lood, mida saad nädalavahetusel rahulikult lugeda.