Suur lugu

Suur võrdlustest: milline omaaegne noobelauto on 10 aastat hiljem parim valik?

Võrdleme kasutatud Audi A4, BMW 3. seeria ja Lexus IS mudeleid.

Lexus IS oli Euroopas uuena nišitegija, Audit ja BMW-d müüdi aga sadades tuhandetes. Kas see tähendab, et neid peaks eelistama ka pruugituna? Fotod: Pille Russi

Kui uuena oli Audi A4, BMW 3. seeria ja Lexus IS-i jõuvahekord selge, siis kuidas on lugu nüüd, mil need autod on üle kümne aasta vanad?

Geeniuse tellijale

Järelturu seisu vaadates pole mingit küsimust, millised autod eestlastele rohkem meeldivad. Audisid ja BMW-sid on kõik tänavad täis ning auto24.ee-s müüakse neid sadu. Täiesti hämmastav on seejuures 3. seeria populaarsus, mida pakutakse üle 200 IS-i napi 35 auto vastu. Ent Eestis on Lexuse seis veel isegi hea, mobile.de-s on erinevus lausa tuhandekordne!

Uuena oli tegu kallite autodega, mille alghind jäi suurusjärku 400 000 – 450 000 krooni ehk umbes 25 500 – 28 500 eurot. Raha väärtus on muutunud, kuid võrdlusena sai suuremaid-praktilisemaid pereautosid neljandiku võrra odavamalt. Nüüdseks on hinnad kukkunud napi 4000–5000 euro juurde.

Uuena oli A4 parim

Ahvatlev hind, kuid sellest ei tasu end meelitada lasta. Turu odavaimad autod väärivad napilt sedagi, sest on tavaliselt säärases seisus, et neid julgevad sirge seljaga müüa vaid tõeliselt karastunud rondiärikad. Valiku teises otsas pakutakse aga korralikke autosid, millel on niinimetatud premium’i hõng veel täiesti olemas.

Uue auto võrdlustestid ei jätnud mingit kahtlust, milline oli selle klassi parim auto. Mõistagi polnud see Lexus, vastasel korral oleks selle müügiarvud ilmselt hoopis teisest klassist. BMW ka mitte – hoopis A4 võitis teste nii oma igipõliste rivaalide kui ka muude autode vastu, mida sellega üht- või teistpidi võrrelda andis.

Sel oli ka loogiline selgitus. A4 on nimelt uuem mudel, mis toodi turule kaks aastat 3. seeriast ja IS-ist hiljem. Suuresti oli tegu tõesti uue autoga, mitte endise mudeli kohendusega, mis valmis uuele platvormile ja sai hulga moodsat tehnoloogiat. Eriti tuntav oli vahe sõiduomadustes. Tuim ja alajuhitav A4 muutus peaaegu sama heaks kui alati kiidetud BMW.

See lugu on Geeniuse, Rikka ja PRO tellijatele.

Logi sisse või vormista tellimus hinnaga 1 € kuu:

Tutvumishind!

Geeniuse tellimus

  • Ligipääs seitsme Geeniuse portaali kõikidele artiklitele.
  • Ligipääs Geeniuse kohalike portaalide sisule.
  • Ajakirjade Autoleht, Digi, Miisu, Mood ja Muki artiklite lugemisõigus veebis.

7.99 € 1 € / kuu

Maksad esimesel kuul 1 €. Prooviperioodi järel jätkub tellimus hinnaga 7,99 € kuus. Soodushinnaga pakkumist saad kasutada ühe korra. See on automaatselt pikenev püsitellimus, mille saad igal ajal tühistada.

Tellimus ei sisalda tehnoloogiaprofessionaalidele suunatud DigiPRO ega investeerimisportaali Rikas Geenius artikleid. PRO tellimiseks klõpsa siia, Rikka Geeniuse saad tellida siit.

Tellija andmed

Sisesta korrektne e-maili aadress
Sisesta korrektne mobiiltelefoninumber
Paroolid ei kattu
Tellimiseks nõustuge veebilehe kasutustingimustega
Soovin tasuda pangakaardiga Logi sisse
Sisesta SMS'ga saabunud PIN-kood

Soovid maksta arvega, teha hulgitellimuse või otsid teistsugust tellimust? Kõik tellimisvõimalused leiad siit.

See lugu ilmus ajakirjas Autoleht nr 43, november 2021

Kõik selle ajakirja lood

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Ära jää ilma päeva põnevamatest lugudest

Telli Geeniuse uudiskiri

Saadame sulle igal argipäeval ülevaate olulisematest Geeniuse teemadest.