Suur lugu

Tartu Motoshow’l toimuvad mitmed esmaesitlused ja kohal on ka Eesti esimene superauto

Tartu Motoshow, Eesti suurim autonäitus, toob tänavu publiku ette ligi 30 kaubamärki esindavad uued autod pisikesest hübriid-Cliost Otokar Atlase veokini.

Proovisõitu saab teha kümnete uute autodega ning hobi- ja võidusõiduautosid on näitusel veelgi rohkem. Esimestest väärib märkimist sedapuhku Prantsusmaa autotööstusele pühendatud eriväljapanek, kus eri ajastust pärit 15 auto seas vanimal on turjal tervelt 114 aastat, teistest aga esinduslik kogum kiirendus- ja offroad-autosid.

Autospordi Liit paneb seekord rõhku aga hoopis ringrajaautodele. Nende seast väärib esiletõstu Golf GTI mootoriga üliharuldane vormel Esttec-884, millesuguseid jõuti nõukaaja lõpus teha vaid pool tosinat. Peale kiirete autode on kohal ka kaks simulaatorit, millega saab Audru ringrajal ise kätt proovida. Kiiremad saavad auhinna.

Siin on meie valik väga erinevaid autosid, mis põhjusel või teisel on olulised või märkimist väärt.

Kalana

Eesti esimene superauto, kodumaises firmas Oldbac konstrueeritud Kalana on Audru ringrajal kiirust juba tõestanud, ent alla minuti jääva rajarekordini on veel minna üksjagu. Abiks selle saavutamisel on süsinikplastist kandmik ja katmik (auto kaalub 920 kg), Juddi vabalthingav V-8 (3,4 l, 610 hj, 11 000 p/min) ja pöörane 1,5-tonnine aerodünaamiline surujõud. Kunagi tulevikus valmib ka tänavakõlblik versioon, mis hakkab maksma üle 1 000 000 euro.

Porsche Cayenne E-Hybrid

Sportautotootja müügimenukaim mudel, tänavu uuendatud Cayenne, esineb näitusel ökonoomseima hübriidversioonina (al. 107 060 €). Kapoti all on sellele vaatamata 3-liitrine ottoturbo-V-6 (304 hj), millel abiks 176 hj elektrimootor. Kui 26 kWh akut usinalt laadida, võib 470 hj linna­džiip ideaaloludes saavutada ametlikult lubatud 1,5–1,8 l / 100 km keskmise kütusekulu.

Peugeot 508 SW

Üks viimastest keskklassi universaalidest (pakiruumi maht 530–1780 liitrit) on pärast värskenduskuuri reipama välimusega. Pistikhübriidversioonid annavad juhi käsutusse 180 või 225 hobujõudu, ottoturbo ja turbodiisel aga taltsamad 130 hj. Kõigil on 8-käiguline automaatkäigukast. Lisavarustusena saab autole koguni öövaatlusseadme.

Renault Austral E-Tech Full Hybrid

Väikese hübriidse Clio kõrval on Renault’ teine suurem uudis samuti hübriidajamiga ja esiveoline poolmaastikuauto Austral, kus 1,2-liitrisele turbo-R-3-ottomootorile sekundeerib elektriline jõuallikas. Hübriidi nõrgem versioon arendab 160 ja vägevam 200 hj summaarset võimsust.

Honda CR-V e:HEV

Honda hübriidsetest uudistest on näitusel CR-V, kuid ZR-V kohale vist ei jõua. 184 hj koguvõimsusega mootorite komplekt käitab nii CR-V esi- kui ka nelikveolist versiooni (tühimass vastavalt 1685–1740 ja 1743–1797 kg), mille keskmine bensiinikulu on vastavalt 6,6–6,7 ja 7,1–7,2 l / 100 km.

Hyundai Kona HEV

Moeka välimusega 4,35 meetrit pika linnadžiibi jõuallikaiks on 1,6-liitrine otto- (141 hj) ja 1,56 kWh akust voolu ammutav 43 hj elektri­mootor. Dünaamika pole just rabav (0–100 km/h 10,9 s) ning keskmiseks kütusekulukski lubatakse hübriidi kohta suhteliselt keskpärane 5 l / 100 km. Hind: 30 990–37 990 euroni.

Nissan Townstar

Elektrikaubiku (mootor 90 kW, aku 45 kWh, kiirlaadevõimsus 80 kW, laadevälp kuni 291 km) saab osta nii lühema (furgooni maht 3,3 m3) kui ka pikema kerega (4,3 m3) ning lisaks istmete-akendega versioonina. Odavaim furgoon maksab 39 468 eurot.

Maserati MC20

Mudelivaliku tipp, tänu süsinikplastmonokokile ning sepisalumiiniumist vedrustusele 1475 kg kaaluv MC20, sõidab 630 hj ja 730 Nm arendava 3-liitrise biturbo-V-6-mootori jõul üle 326 km/h ja kiirendab 0–100 km/h 2,9 sekundiga. Super­auto hind algab 244 680 eurost.

See lugu ilmus ajakirjas Autoleht nr 17, september 2023

Kõik selle ajakirja lood

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Igal reedel

Telli Autogeeniuse uudiskiri

Saadame sulle igal reedel uudiskirja, kuhu on valitud Autogeeniuse nädala parimad lood, mida saad nädalavahetusel rahulikult lugeda.