Test

Mazda CX-30: Kas Mazda pikem plaan on tõesti stiilne, aga kiire pankrot?

Linnamaasturi ja tavalise luukpära erinevus seisnebki peamiselt sellise pildi tegemise võimalikkuses.

Jah, osta,

Mazda CX-30 pakub tagaistujatele rohkem ruumi kui Mazda3, aga plastikust välisdetailid rikuvad natuke disaini. Salongis valitseb selles hinnaklassis haruldane kvaliteet ja stiilsus. Punane värv on rangelt soovituslik.

Kumb oleks parem olla, kas Vinski (see üle linna oma) või kärbes seinal? Esimesel juhul oleks nähtamatuse näol tagatud täielik anonüümsus, küll aga tekib tarbetu segadus, kui aevastad või keegi sulle otsa kõnnib. Teisel juhul paanikat ei teki, aga mõni õelam võib ajalehe rulli keerata ja oma looduse krooni staatust ootamatu litakaga kinnitada.

Igatahes “kohad, kuhu ma siis sisse imbuks” nimistus päris kõrgele tõusnud autofirmade disainiosakonnad. Ilmselt sama hooga peaks ka finantsosakonnast läbi vaatama. Neil kahel on ilmselgelt suurem seos, kui me tahaks arvata.

“Neerud” on kuum teema, aga see pole kõik

Automaailmas on viimasel ajal peksupoiss BMW oma hiigelneerudega, aga nende puhul kuulsin ma väga loogilist põhjendust – Hiina ja Ameerika klient armastab silma paista ja liialdada ning need on väga olulised turud. Lihtne, money talks, bullshit walks.

Kas valgustatud esivõre on liialt edev?
Ilmselt samale sihtgrupile on mõeldud BMW X6 helendav iluvõre.

Hiina rikkur ostab omale hiigelvõrega 7. seeria, need mõlemad Euroopa jõukad, kes veel järgi on, ostku siis Mersut, Audit või sõitku üldse elektrikatega. Selle lahingu võitis finantsosakond.

1 euro = miljon eurot

Kui natuke maisemas klassis ringi vaadata, siis seal ei saa ilmselgelt ülemäära vigurdada, sest marginaalid ühe auto kohta on väiksed.

Mõtle, inseneridel õnnestub näiteks mingi viguriga tootmiskuludelt maha hööveldada üks euro materjalide või mõne nupu arvelt. Populaarsemate mudelite elutsükli jooksul ehitatakse miljon autot, iga selline kokkuhoid tähendab miljon eurot säästu.

Mazda tavaauto uks – kõik on kaetud pehme nahalaadse kattega ja ilusti.

Mitme miljoni küsimus ongi – kui palju ratsionaliseerida, kuniks klient saab aru, et mingi hetk tõmmatakse teda juba väga korralikult erinevatest kehaosadest?

Üldiselt võiks olla standard, et üle 50 000-eurostes autodes ei tohiks materjalide ja koostekvaliteedile mitte ühtegi etteheidet olla. Miks ma siis jätkuvalt näen nendes ja ka palju kallimates maitsetut plastikut ja odavat disaini?

Saabuvad jaapanlased ja kodo*

Ja siis on Mazda. Esimest korda sain jalust niidetud uue Mazda3 puhul. Välisdisaini suudavad mõned veel teha, aga 30 000-eurone auto (korraliku varustusega), mis näeb seest välja kvaliteetsem kui mõni kordades kallim sõiduk – Mazda, kuidas sa seda teed ja millal pankrotti kavatsed minna?

Punane, mida tahaks osta purgiga ja võõbata üle kõik, teised autod ka.

Interjöör on lisaks mõnusatele materjalidele ka maitsekas. Sirged ja stiilsed jooned, mõnusalt minimalistlik kujundus ekraanigraafikal, hästi loogiline  pöördnupuga süsteem ekraani juhtimiseks. Ja siis need metalsed nupud roolil. Perfektne igas mõttes, aga eriti arvestades selle auto hinnaklassi.

Tugevad ja metalse tundega nupud, mida viimati kohtasin viis korda kallimas autos.

Kõige tipuks see punane värv. Ükski autofirma ei suuda hetkel pakkuda emotsionaalsemat ja ilusamat punast tooni, isegi mitte punase värvi lõpuboss Ferrari.

Mazda CX-30 ja Mazda3 puhul on enamus täpselt sama, CX on lihtsalt natuke kõrgem. Plastikust tiivalaiendid on ilmselt erinevuse ja maasturlikkuse rõhutamiseks vajalikud, aga kindlasti ei kaunista.

Muus osas kehtib kõik ülaltoodu ja võite lugeda ka meie sama mootoriga Mazda3 testi.  Proovisõidu autoks oli täisvarustuses 122-hobujõuline CX-30, mille hinnakirja hind ongi päriselt veidike alla 30 000 euro.

Sõiduomadustelt keskmisest parem linnamaastur, aga Mazdale omaselt vabalthingava mootoriga.

Kõik teised autotootjad – nüüd vutt-vutt-vutt  Mazda tehasesse ekskursioonile. Ma ei saa päris avalikult tööstusspionaaži heaks kiita, aga noh, äkki leiate selle võlukepikese üles, kuidas Mazda suudab teha moodsat autot nii, et ostja ei pea istuma keset keskpärasust.

* kodo – Mazda sõnul on selle disainisuuna olemuseks lihtsad jooned, mis väljendavad energiat ja liikumist. Prestiiž sünnib peenekoeliselt elegantsetest, minimalistlikest ja esteetilistest elementidest, järgides jaapani kunsti ehedaid traditsioone ja põhimõtet „vähem on rohkem“.

Mazda CX-30 Skyactive-G Luxury

Mootor2-liitrine vabalthingav bensiinimootor
Võimsus122 hj
Pöördemoment213 Nm
Kiirendus 0-100 km/h11,2 s
Kütusekulu6,6-liitrit 100 km kohta
Hindal. 29 790 eurot (baasmudel 23 490 eurot).

Telli Geeniuse uudiskiri

Saadame sulle igal argipäeval ülevaate tehnoloogia-, auto- ja rahaportaali olulisematest lugudest.