Paula Johanna Adamson: jumal tänatud, et Volvo enam külmkappe ei tooda

Jah, osta,

Eeldad, et on igav auto, aga ei ole, vähemalt Hispaania mägiteedel. Skandinaavialik disain on nii õnnestunud, et isegi universaalkere ei häiri ja see juba ütleb nii mõndagi.

Me kõik teame, et uhiuue Volvo V60 võtmesõnadeks on praktilisus, turvalisus ja ratsionaalsus. Jättes esmapilgul põnevuse ja atraktiivsuse oma kompotist välja. Küll aga tõestas Volvo ise väga edukalt, et see ei pea tingimata nii olema.

Viieukselist universaalkerega autot tutvustati skandinaavia rangele ning veidi puisele õhkkonnale ristivastupidiselt kastanjettide ning tapaste kodumaal Hispaanias. Kargete tuulte asemel tervitas meid lennujaamas mõnus soe briis, kus päikesekiirte süles istus tõsiste, ent küllaltki kütkestavate kerejoontega pereauto.

Volvo on võtnud eesmärgiks paigutada tulevikus kesksele kohale elektriautod ning ka Hispaanias tervitab meid esmajoones V60 plug-in hübriidauto, mis samuti peagi turgudele paisatakse. Hetkel jääb valikuvõimalus diisli ning bensiini abil toimivate ajamite vahele, millest kahte – T6 (310 hj) ning D4 (190 hj) – sai ürituse käigus ka ise roolida.

Lennujaamas ootas lisaks plug-in hübriidile veel terve rida testiautosid, millest kõik endale omanikud leidsid ja mida mööda Terragona teid suuremaid või väiksemaid haake tehes hotelli poole sõidutama asuti.

Mägiteel on iga auto huvitav

Minu ring kulges muu hulgas mööda lugematutest viinamarjaistandustest ning piki kurvilisi mägiteid. Siin-seal põikasime taas maanteele, sealt edasi taaskord piltilusa maastikuga käänakutele. Mägiteedel sai peagi selgeks, et ka igavama auto annab õiges olustikus enda jaoks tükimaad huvitavamaks sõita.

Vähe sellest, et Eestis on šikaani tähistav liiklusmärk juba iseenesest eksootika, järgneb sellele enamasti küllaltki lahja ja malbe kurvilaadne moodustis.

Hispaanias oleks päris kulukas šikaane märkida, pealegi läheks kurvide lugemine mingil hetkel sassi. Viisakusest siin-seal on, aga üldiselt on mägiteed kohati nii käänulised, et hoiatusmärki tarvitseks kasutada üksnes siis, kui kurvid äkitselt läbi saavad ja ei pea enam automaatselt rooli vastupidises suunas väänama hakkama.

Sellistel teedel on auto oma perevaguni olemusest hoolimata väga hästi juhitav ja päris lõbus reisikaaslane. Maanteedel ehk jääb pisut üksluiseks ja igavaks, aga seda ilmselt üks ratsionaalne ja normaalne inimene taolisest autost ootabki – draamavaba kulgemist.

Võiks arvata, et mereäärses spaakuurordis ununeb V60 sootuks. Õnneks oli hoolitsetud selle eest, et päevakangelane eriti lihtsasti kordagi silmist ei lipsaks.

Harman Kardon on Volvos soodsam variant

Hotelli fuajees ilutsesid erinevate disainipakettidega eksemplarid. Võrrelda sai Harman Kardoni (soodsam) helilahendust Bowers & Wilkinsi (kallim) omaga. Tuleb tõdeda, et mõlemad mängivad eeskujulikult välja nii pereisade eelistatud rokiklassikud kui ka laste lemmikud alustades 5miinusest, lõpetades Entel Tenteliga. Kui issidele Jänku-Jenka ei meeldi, siis saab sujuvalt suunata heli keskpunkti tagaistmele, lastes põnnidel rahulikult jämmida. Tõsi küll, ka ilma muusikata maanteel kulgedes on auto meeldivalt vaikne.

Lisaks demoautodele laiutas fuajees hübriididele kohandatud kõhualune SPA platvorm, mis kaudselt äratab ellu autos esindatud erinevad sõidustiilid. Lisaks sisseseatud Eco, Comfort ja Dynamic valikule, mis kõik eriaspektidest sõidudünaamikat muudavad, on juhil võimalik luua täiesti individuaalne stiil vastavalt personaalsetele eelistustele.

Veganriidest istmed

Selle üle, kas V60 teevad ihaldusväärsemaks tagasihoidlikumad ning lihtsakoelisemad mustast plastikust iludetailid või hoopis edevamad ning elegantsemad kroomitud liistud, võib jäädagi vaidlema. Samamoodi võib jääda argumenteerima selle üle, kas sisuvalikutes esinev City Weave tekstiil, mis pakub loomasõbralikumat lahendust nahkistmetele, mõjub maitsekalt või hoopis vastupidi väga maitselagedalt ja meenutab kiltidelt tuttavat tartan-mustrit.

Olenemata personaalsetest eelistustest leiab V60 valikuvariantidest midagi igale maitsele. Kuklas tiksuva tunde pärast, et Volvo võluks jääb tema turvalisus ja ergonoomilisus, ei pea enam muretsema. Seda aitavad unustada mitmed mugavusfunktsioonid, olgu nendeks siis ventileeritud istmed või ajastukohased juhiabisüsteemid, mille hulka kuuluvad V60 puhul ka jalgratturit, jalakäiat ja ulukit tuvastada abistavad süsteemid.

Hotelli kõrval kaunistasid haljasala vanemad Volvo mudelid, mis mõjusid ühest küljest armsalt ning nostalgiliselt, ent teisalt panid Volvo uut disanijoont tükimaad rohkem hindama. Vaatad, millise transformatsiooni on külmkappe meenutavad kolakad ajaga läbi teinud ning ohkad kergendatult. Maitse asi, aga minu meelest on üpris raske leida turult ilusamat ninajoont kui uutel Volvo mudelitel.

Hommikul ärkasin koos päikesega ja käisin veel ühe tiiru hotelli paigutatud demoautosid pildistamas. Olgugi et universaalkered on mind alati pehmelt öeldes külmaks jätnud, mõjub Volvo V60 uus küljejoon nii sulnilt, et leian end pigem ruumirohkust tagant kiitmas kui keretüüpi maha tehes. Päris ilus on!

Ehkki kodumaise turu hindasid veel välja kuulutatud ei ole, võib arvata, et tegu ei ole kõige odavama pereautoga. Seejuures aga tasub meeles pidada, et Volvo oleks väga ratsionaalne valik ka kõikide veetlevate kerejoonteta ning amüsantsete lisavidinateta.

V60 puhul tuleb lihtsalt eriti hästi esile tõsiasi, et enam ei ole tegu üksnes turvalise ja asjaliku valikuga – nüüd on see päriselt ka stiilne, lõbus ja põnev valik.

Rohkem pilte uue Volvo V60 proovisõidust.

Autori reisikulud kattis Volvo.

Jah, osta,

Eeldad, et on igav auto, aga ei ole, vähemalt Hispaania mägiteedel. Skandinaavialik disain on nii õnnestunud, et isegi universaalkere ei häiri ja see juba ütleb nii mõndagi.