Test

Uus BMW X6: pange need neerud põlema!

Fotod: Paula Johanna Adamson

Jah, osta,

sest lisaks kõigele muule, on lõbus sõita teadmisega, et arvestatav osa ümberkaudsetest inimestest omab sinu kohta väga kindlat eelarvamust.

Ligikaudu 15 aastat tagasi otsustas keegi kusagil Saksamaal, nimetagem teda siinkohal Güntheriks, et müüginumbrite suurendamiseks on tarvis võtta E-klass, madaldada selle katusejoont ja tõsta hinda. Miks? Keegi ei tea, aga CLS-ist sai palavalt armastatud müügihitt.

Muidugi jõudsid langevad sabajooned ka teistesse Saksamaa autotootjate tehastesse, kuni ühel ilusal päeval arvas keegi BMW-s, nimetagem teda Hansuks, et nad suudavad sama müüginipi välja mängida X5 peal. Keegi ei tea, mis Hansust tänaseks saanud on, aga ma isiklikult loodan, et ta on üks tugeva närviga mees, sest X6 on sõltumata oma müüginumbritest üks kritiseeritumaid BMW-sid läbi aegade.

Nüüd on BMW jõudnud kohta, kus X6 mitte üksnes ei näe välja piisavalt ebapraktiline, et panna Suzuki X90 enda kõrval tunduma praktilise autona, vaid kõige tipuks on ta neerud suuremad kui tagaistujate pearuum. Ma loodan, et uus neerudisain ei olnud samuti Hansu idee, sest noh… vaene Hans. Või siis rikas Hans, sest X6 on seni müüdud üle maailma ligi pool miljonit mudelit.

Armasta või vihka

Jah, X6 on saanud mudeliuuenduse ja ma olen üpris kindel, et kui seda autotesti oleks pidanud kirjutama kes tahes teine meie toimetusest, siis oleks see lõppenud umbes pooleteise lõiguga, mis päädinuks tõdemusega, et see on praktiliSEM kui eelmine, aga ikkagi täiesti totter auto. No mis kasu on maasturist, mille pagasiruum on ohverdatud voolujoonelisele sabale ja mille madalam šassii koos laiemate ja sportlikumate rehvidega muudab selle maastikul kasutuks?!

Õnneks või kahjuks olen ma üks neist veidrikest, kes tõesti arvab, et X6 on ilus auto ja mind on (seni veel) õnnistatud vabadusega mitte omada praktilist autot. Pealegi on meil nüüd CityBee rendikaubikud!

See on veel ilusam kui algne X6

Küll aga pean tõdema, et kui vaadata 2020. aasta X6 mudelit, siis on mul natuke piinlik küll tagasi vaadata ja öelda, et see esimene generatsioon ilus oli.

Uue X6 tagaosa ei ole enam veidralt ümar, vaid meenutab natuke Lamborghini Uruse oma. Esiosas on need hiigelsuured neerud, mille kohta suurem osa publikust on algusest peale häälekalt karjunud, et need võiks põlema panna. Noh, BMW nüüd panigi – toreda lisana saad kaasa valgustusega neerud.

Ma olen nõus, et sellest lisast on enne sellest teadlik olemist sama raske puudust tunda kui soojenduse ja jahutusega topsihoidjatest (mis muide olid testiautol samuti olemas), küll aga on põlevate neerude kasutegur võrreldes nende teistega kaduvväike.

PraktiliSEM kui eelmine

Räägime numbritest ka. Hoiatuseks neile, kes oma X6 juhuslikult kitsastes garaažiboksides hoiavad – uus X6 on kahe ja poole sentimeetri võrra pikem kui eelmine mudel ja umbes sentimeetri võrra laiem. Neile, keda see ei heiduta – pea- ning jalaruumi on tagaistmel nüüd rohkem! Mitte küll muidugi piisavalt, aga rohkem.

Mudelivalikust leiab kaks bensiiniga ja kaks diisliga isendit. Mõlemast lahjemad on reaskuueste mootoritega, xDrive40i koos 340 hj mootoriga ning xDrive30d, millel on 265 hj.

Vängemate V8 mootoritega on valikus M50i (530 hj) ning M50d (400 hj). Baashinnad jäävad veidi alla 80 tuhande euro, ent pidage meeles, et selle eest ei saa ei Crafted Clarity klaasnupukesi, temperatuuri hoidvaid topsihoidjaid ega ka Iconic Glow neere.

Kui mul piisavalt raha oleks, siis ma isegi ei mõtleks pikemalt X6 ostmise peale, sest esiteks näeb see nüüd päriselt hea välja ja teiseks kas on midagi lõbusamat kui sõita ringi teadmisega, et arvestatav osa ümberkaudsetest inimestest omab sinu kohta väga kindlat eelarvamust. Isegi kui see paika ei pea ja ma peaksin stereotüübi välja kandmiseks endale leopardimustri imitatsiooniga mantli ostma.

BMW X6 xDrive30d

Mootor3-liitrine diisel, nelikvedu
Võimsus265 hj
Kiirendus 0-100 km/h6,5 s
Tippkiirus230 km/h
Tühimass2298 kg
Kütusekulu7,9 l 100 km kohta
Hindal. 76 950 eurot

Ära jää ilma päeva põnevamatest lugudest

Telli Geeniuse uudiskiri

Saadame sulle igal argipäeval ülevaate olulisematest Geeniuse teemadest.

Populaarsed lood mujal Geeniuses