Test

Volkswagen Golf GTI TCR: kui on aeg minna, siis juba vägeva ja väga kalli pauguga

Tumedad ruudukesed on loomulikult lisavarustuses. Fotod: Paula Johanna Adamson

Ei, ära osta,

sest hind on lihtsalt liiga kõrge. TCR on muus osas ilus, kiire ja hea luukpära, millega seitsmenda generatsiooni Golfile joon alla tõmmata. Tõeline fänn ilmselt neelab ilmselt hinnagi alla.

Golfi seitsmes põlvkond läheb peagi hingusele ja sellega koos ka kõik käbedamad mudelid. Kui minna, siis korralikult ja Volkswageni kõmakas kannab nime Golf GTI TCR.

Täiesti kogemata kuuluvad toimetuse isiklikku autoparki seitsmenda põlvkonna tavaline Golf GTI ja nelikveoline kõige rajum Golf R. Peaks olema püstisõge, kui sellist võimalust ära ei kasutaks, et need kolm korraga sõitu viia ja pildile jäädvustada.

Pikemad sõidud päevakangelasega võttis ette Sulev Ladva, seega temalt ka pikem jutt, aga oma kilomeetrid said sõita ka ka teised. Ja loomulikult kiirendusvõistlus, mille lausa üles filmisime ja peagi ka jagame! Sellised pühapäevad annavad elule mõtte. Aga alustame Suleviga.

Autoajaloo vaieldamatu legend

Elav klassik. Muud moodi on raske kirjeldada Golf GTI-d, sest kõik sportlikud luukpärad on igavesed võlglased esimese Golf GTI ees.

Selle autoga loodi loodi praktiliste, lõbusate ja kiirete luukpärade klass. Autogeeniuse veergudel on mul olnud vaid üks GTI-nimeline kogemus, mis kahjuks ei saanud kõige positiivsemat hinnangut.

Viimane Polo GTI lihtsalt ei pakkunud sellist elavat sõiduelamust nagu oleks lootnud ja nagu me ka kirjutasime, tema taak seisneb paljuski suure venna varjus olemises.

Kuid Golf on midagi muud. Originaalne GTI embleemi kandja on alates viiendast põlvkonnast olnud väga heas vormis ja läinud aina kiiremaks, mida aeg edasi. Praeguse, seitsmenda generatsiooni Golfi aeg hakkab lõpule jõudma ja selle tähistamiseks loodud TCR on saanud nime touring car klassi ringrajaautode võidusõiduseeria järgi, kus konkureerib pea iga Golfi rivaal alates Hyundai i30 N-ist, lõpetades lähedase sugulase Seat Leon Cupraga.

Peaaegu nagu R, aga ühe suure erinevusega

Tehniliselt on GTI TCR midagi tavalise GTI ja Golf R-i vahepealset. Võimsus on vaid 10 hj võrra madalam (290 hj), kui nelikveolisel R-variandil, mis on omakorda 65 hj rohkem, kui tavalise Golf GTI-l (225 hj).

Valge Golf R näeb välja oma võimete kohta väga tagasihoidlik.

Standardvarustuses saab TCR ka mehhaanilise piiratud libisemisega esidifferentsiaali ja saadaval on ainult 7-käiguline DSG automaatkast. Kiirendus sajani on 5,6 sekundit, mis on esiveolise sõiduki kohta täitsa muljetavaldav.

Peab kiiresti mainima, et testiks saadud GTI TCR on tõenäoliselt kõige nägusam Golf, mida ma praeguse põlvkonna valikust näinud olen. Tumehall värv, mustad 19-tollised veljed ja ägedalt disainitud esi- ja tagastanged väikese tagatiivaga. Minu silmadele isegi kenam, kui Golf R.

Tagaosa on sportlik, aga mitte ülepaisutatult robustne.

Autogeeniuse testides on sportlikkest luukpäradest olnud viimase aja valikus pigem kangemad autod, mis tunnevad end ka ringrajal üsna koduselt. Golf GTI TCR tundub esialgu paari nõksu võrra leebem ja tagasihoidlikum.

Täitsa mugava vedrustusega, kerge rooliga ja igasuguse vaevata töötava DSG kastiga on TCR’iga linna vahel sõitmine täiesti tavaline.

Rool on mõeldud mugavaks sõiduks

Kui suunad GTI TCR-i nina käänuliste teede poole, valid kõige agressiivsema “Race” sõidurežiimi ja hakkad autot otstarbeliselt kasutama, paljastab Golf ka oma talendi. Pisut jäigema vedrustusega hakkab rohkem tunnetama, mida auto sinu all teeb ja erksama gaasipedaaliga veab 2-liitrine turbomootor autot edasi korraliku jõuga.

Tänu esidiffrile on esiots üsna terav ja pidamist jagub asulaväliste teede kurvide jaoks küllaga. Kahjuks aga ei anna rool nii palju tagasisidet, kui sooviks. Rool on küllaltki kerge ja isegi ebatasasemal asfaltteel tundub kätele nagu auto sõidaks kindlalt mööda siledat pinnast. Natuke tahaks, et rool pisut ka vibeleks käes, kui teekate läheb viletsamaks ja annaks märku, et päris igas asendis siin äkki pidamist ei leidugi.

Istmed on TCR’il GTI-seeriale omaselt ruudumotiiviga.

Muidugi lisaks rohkem interaktsiooni juhi ja sõiduki vahel ka manuaalkast, kuigi DSG on ootuspäraselt soliidse tööga. Kuid GTI TCR pole selleks mõeldud.

Täpne võrdlus golfi ja Golfi vahel

See auto on nagu professionaalne golfar, kes näeb välja nagu soliidne härrasmees oma polosärgi ja eemaltvaadates justkui viigipükstega. Ainult nokamüts viitab sportlikkusele nagu GTI TCR’i topeltsummutitorud ja agressiivsemad stanged.

Tegelikkuses nahutab see golfar terve 18-augulise raja läbi täpsuse ja efektiivsusega ja võib-olla isegi muigab siin-seal. Kuid kindlasti ei räuska, kui hea ta on ega tee ühtegi rusika-põksu (fist bump) pärast igat birdie’t. Jah ma just tõin paralleeli Golf GTI ja golfari vahel – autoajakirjandus on juba kord selline.

R on kohalt minnes mäekõrguselt üle TCR’ist ja GTI saab omakorda hallilt iluduselt korralikult kitli peale.

Vahe on täiesti tuntav

Pärast meie kiirendusvõistlust kolme Golfi vahel, oli võimalus jälitada samuti seitsmenda põlvkonna, aga mudeliuuendise eelse kõige tavalisema Golf GTI-ga (225 hj) kolleeg Tarmo Tähepõldu, kes istus testitud GTI TCR roolis.

Tumehalli TCR-i lisa 65hj oli selgelt tunda, sest punane GTI mootor ei pakkunud seda äkilisust, millega GTI TCR-i roolis juba harjunud olin. Sirgetel hakkas tumehall luukpära eest ära kaduma ja ka kurvides ei tundunud punane Golf päris nii tihke.

Golf GTI TCR on üks hea sportlik luukpära. Kindlasti pole see kõige-kõigem Golf, kui tahad nt. uhkustada iga valgusfoori juurest minema kiirendamisega – selleks on Golf R. Kui esiveoliste konkurentide seast tunduvad teised autod liiga lärmakad, edevad või ebamugavad siis tõenäoliselt suudab GTI TCR nendega üsna hästi tempot hoida. Lihtsalt peab ohverdama pisut sõiduelamust.

Sportlik perekond, mis kõik on omamoodi head.

Samas sõidutab Golf tervet peret aga palju mugavamalt kui näiteks i30 N või Megane RS Trophy. Golf GTI TCR on sportlik luukpära pisut mugavamale, mitte nii emotsioonidest tulvil, inimesele, sest vahest on ka rahulik sõitmine päris mõnus. Lõppkokkuvõtte tegemise jätan sedakorda Tarmole.

Perfektne valik? Sugugi mitte.

Sõiduomadustele on raske midagi lisada. Hääl on täpselt selline paras, et maanteel kruiisides ei väsita, müraradarist pääseks ilmselt ka trahvita, aga sportlik jõrin on olemas ja käiguvahetustel isegi haugatab.

Ka välimus on selline, et istud ja imetled ja tahad endale. Hind on ju ka normaalne, alates 36 000 eurost. Sama hinnaga saab ju Civic Type R-i, mis on samuti esiveoline, kuigi veidike võimsam.

Tavalise GTI istmed on kõige traditsioonilisema välimusega.

Tõsi, 36 000 eurot on baashind, aga me räägime ju Volkswagenist. Proovisõidu autol oli rikkalikult varustatud ja hind seega üle 48 000 euro. Kindlasti saaks millestki ka loobuda, aga väga palju tarbetuid lisasid seal nimekirjas polnud.

See on summa, mille eest sai Golf R-i või 360-hobujõulise suure Kia Stingeri. See viib Golfi juba täiesti teise klassi, kus vastasteks ei ole enam oma pereliikmed.

Hiiglaslik hinnavahe on ka oma sugulasega

Eriti mõtlikuks võtab see, et Volkswageni enda kontserni tehasest väljub Seat Leon Cupra, millel 290 hobujõudu. Baashind hakkab 26 000 euro juurest. Lisasin kõik asjad, mida ma tahtsin ja hinnaks tuli 34 000.

Välimus on muidugi igavam kui Golfil ja TCR on saanud rohkem peentuuningut kiiresõiduks. Samas saab annab SEAT lisa 3000 euro eest sulle juba nelikveolise ja 300 hj versiooni.

Tõsi, Volkswagen on kröömike kõrgemast klassist, ilmselt hoiab natuke paremini hinda järelturul, ära ei saa unustada ka seda, et TCR-i toodetakse piiratud arv autosid (kuna liin pannakse kinni).

Nende kahe vahe on 65 hobujõudu ja see on väga hästi tunda.

See auto on fännile või kollektsionäärile mõeldud. Aastaid hiljem on kindlasti lihtsam müüa TCR-i kui GTI-d. Võib olla naerabki see paremini, kes seda kõige viimasena teeb.

Mul on hetkel jube raske sellisele hinnale õigustust leida, hoolimata, et Sulevi sõiduproovi osa ja kõik muu on valdavalt positiivne. Kui sina leiad, siis on kõik hästi – saad omale ägeda, hea ja ilusa auto.

Mootor2-liitrine bensiinimootor, turbo, DSG käigukast
Võimsus290 hj
Pöördemoment380 Nm
Tippkiirus260 km/h
Keskmine kütusekulu6,7 liitrit 100 km kohta
Hindal. 36 516 eurot, proovisõidu auto hind 48 360 eurot

Telli Geeniuse uudiskiri

Saadame sulle igal argipäeval ülevaate tehnoloogia-, auto- ja rahaportaali olulisematest lugudest.