Prantsusmaal peetavat 24 tunni pikkust võistlust on nimetatud nii maailma kuulsaimaks, raskeimaks kui ka legendaarseimaks autovõidusõiduks. Olgu ülivõrretega kuis tahes, kuid ilmselt märkimisväärseim on hoopiski tõik, et see võiduajamine käib siiani ehk seda pole ära keelatud ning endiselt leidub arvukalt võistkondi, kes soovivad oma nime lisada legendide nimistusse – kihutades ööpäev läbi, gaas põhjas. Teist korda osaleb võidusõidul ka eestlane Martin Rump, kelle juubelisõidu eel tehtud intervjuud saab lugeda siit.
Kui 2023. aastal vaadata kaugele 100 aasta tagusesse minevikku, tundub toonane arusaam võidusõidust paljudele ilmselt suhteliselt primitiivne. Samas tähistab Le Mansi ööpäevasõitude algus tegelikult autovõidusõidu arengu jõudmist omaette ajajärku. Mis mõttes?
Selles, et pärast kümnenditepikkust avalikel teedel võidukihutamist otsustasid prantslased kolida võistluse suletud ringrajale, sest nii on turvalisem. Selge see, et turvalisus 1923. ja 2023. aastal on kaks ise asja, kuid ometi mõeldi sõitjate ja pealtvaatajate ohutusele juba toona.
See lugu on Geeniuse ja PRO tellijatele.
Logi sisse või vormista tellimus hinnaga 1 € kuu:
Tutvumishind!
Geeniuse tellimus
- Ligipääs seitsme Geeniuse portaali kõikidele artiklitele.
- Ajakirjade Autoleht, Autoleht Ekstra ja Digi artiklite lugemisõigus veebis.
8.99 € 1 € / kuu
Maksad esimesel kuul 1 €. Prooviperioodi järel jätkub tellimus hinnaga 8,99 € kuus. Soodushinnaga pakkumist saad kasutada ühe korra. See on automaatselt pikenev püsitellimus, mille saad igal ajal tühistada. Palun kontrolli enne tellimuse vormistamist enda e-postkastist, kas oled varem saanud Geeniuse aadressilt automaatkirja varasema tellimuse aktiveerimise kohta. Juhul kui kasutad tellimuse vormistamiseks mobiilimakset, lisandub hinnale 0,32€ teenustasu.
Tellimus ei sisalda tehnoloogiaprofessionaalidele suunatud DigiPRO ega investeerimisportaali Rikas Geenius artikleid. PRO tellimiseks klõpsa siia.
Tellija andmed
Soovid maksta arvega, teha hulgitellimuse või otsid teistsugust tellimust? Kõik tellimisvõimalused leiad siit.
See lugu ilmus ajakirjas Autoleht Ekstra nr 10
Kõik selle ajakirja lood