Lexus RX450h L: Kas see üldse on auto?

Pane tähele! Artikkel on ilmunud enam kui 5 aastat tagasi ning kuulub Geeniuse digitaalsesse arhiivi.

Lexuse suure linnamaasturi pika kerega versiooni on Geeniuse meeskond testinud lausa kaks korda. Kõigepealt käis sellega Šveitsis tutvumas Henrik Roonemaa ning suvel tegin pikema tiiru Eestis ka mina.

Oleme autost rääkinud korduvalt ka Autotunni raadiosaates. Millegipärast jõuame me ikka ja jälle selle juurde tagasi, tunded on väga vastakad ning ilmselgelt on viimane aeg emotsioonid endast välja kirjutada.

Etteruttavalt võib öelda, et pealkirjas kasutatud lause tuleb allpool korduvalt esitamisele.

Sugulusside, mida ei pea häbenema

Lexus on Toyota luksusbränd. Ma tean, et inimesed Lexuses tõmbasid praegu kohvi hingekurku – kurat! jälle üks hakkab selle jutuga peale! Aga ärge saage must valesti aru (ma ju ütlesin!) – see on tegelikult väga oluline ja positiivne fakt, mida nad võiksid ka ise rohkem rõhutada.

Automaailmaga rohkem kursis olevad inimesed teavad, et 10 aastat vana saksa päritolu luksussedaan või -maastur võib olla väga soodne osta, aga kindlasti mitte soodne pidada.

Lexuse puhul on asi teine. Loomulikult, kuluosad kuluvad ja vahepeal viskab sisse ka ootamatuid vigu, aga üldine kuulsus ja rahulolu on LS ja RX klassi sõidukitel väga hea. Isiklik kogemus mul puudub, aga igal legendil peab olema mingi alus. Kinnitage või lükake ümber!

Kui keegi mu sõpradest peaks plaani soetada ebanormaalselt suur ja luksuslik auto näiteks 10 000 euro eest, siis ma viskaks teda mõne LS-i kuulutusega hästi kõvasti ja paluks ükskõik mille muu valimisel mitte pärast nutma tulla, et raha on otsas ja auto katki.

Niivõrd suur on vähemalt minu usaldus sellesse marki. Just tänu seosele Toyotaga.

Kahjuks on kuskil vahel disainerrõivastes brändiinimesed, kes seda sugulussidet varjavad, justkui oleks aadliku järeltulija käinud lihtrahva esindajaga pattu tegemas.

Schwarzenegger haaraks kuulipilduja järgi

Suur linnamaastur RX450 on väga kaugelt ära tuntava näoga, nagu ka kõik teised uued sama margi esindajad.

Nimelt on Lexuste esivõre disain iga põlvkonnaga aina rohkem meenutamas “Predatori” filmist tuntud tulnukat hetkel, kui ta maski maha võtab, lõuad avab ja Arnoldi peale karjub. Minge guugeldage.

Ei, RX ei ole kindlasti nii õudne, kui see tulnukas. Lihtsalt, kui sa korra seda oled näinud, siis on keeruline enam mitte näha.

Teisalt jätab selline karm ja jõuline olemus ning üldiselt nurgeline ja lennukas disain mulje, kui väga dünaamiliselt võimekast ja äkilisest autost. Mida Lexus RX450h L kindlasti ei ole.

Väga on vaja isejuhtimise 5. taset

Ärge saage minust valesti aru – 3,5-liitrine V6 mootor toodab 262 hobujõudu, koostöös hübriidtehnoloogiaga 313 hobujõudu. Auto kaalub küll üle 2,2 tonni, aga jõuallikas veab seda muretult edasi nii tõusudel kui möödasõitudel.

Ta teeb seda rahulikult, ilma draamata, mürinata või istmesse surumata. Võib ka juhtuda, et te üldse ei pane tähelegi, et sooritasite möödasõidu.

Nagu Henrik Roonemaa saates tabavalt ütles, et võib olla ei olegi tegemist üldse autoga, sest autojuhtimine eeldab teatud aistinguid ja emotsioone. Lexuses need kuidagi hägustuvad. Istud autosse, hakkad sõitma ja oled kohal, aga mis vahepeal juhtus?

Lexus võiks olla esimene auto, mis saavutab isejuhtimise 5. taseme, sest ilmselgelt pole selle auto ostja sõidufanaatik.

Lapselapsed ja golfikotid

Praeguse põlvkonna RX450h on tegelikult juba mõnda aega turul olnud ja selle auto uudisväärtuseks on 110 mm võrra pikenenud kere ning lisandunud kolmas istmerida.

Nagu eeldada võib, siis see istmerida on mõeldud lastele. Luksusklassis võivad auto mõõtmed olla ju suured, aga palju ruumi läheb heliisolatsiooni ja lisavarustuse peale ära, näiteks istmed on juba palju tummisemad kui tavaautode riie-poroloon-plastik.

Ütlen seda alati ja kordan ka nüüd – selliste autode kolmas istmerida ei mahuta ja ei ole mõeldudki mahutama mugavalt täiskasvanuid. See on LISAruum erakorralisteks juhtumisteks.

Ootamatult on saadud juurde mõni lapselaps või on Rotary klubi väljasõit ja loosiga otsustati, et minnakse sinu autoga ning kaasa on vaja võtta 4 komplekti golfivarustust.

Tahaks džinni ja toonikut

Salongi viimistlustase on luksusbrändile omaselt tasemel ja väline agressiivsus on siin kui peoga pühitud. Varustus on rikkalik ja selle ülesloetlemine ei ole mõistlik, puudust te vaevalt millestki tunnete.

Puidust, vabandust! bambusest kattega interjöör ning valge nahksisu teevad sellest lounge’i kus pigem tahaks valada omale ühe gintonic‘u, lehitseda Financial Times’i uut numbrit või planeerida järgmist puhkusereisi. Vaid seadused ja tehnika liiga aeglane areng sunnib kinni hoidma roolist ja kokteiliklaasi asemel veepudelist (klaasist, muidugi).

Nagu näha, liigun vaikselt aga kindlalt stereotüüpidega lustides sihtgrupi poole. Kui Henrik on näinud nende autode roolis eranditult vaid naisi, siis mina lisan siia elus teatud fintantsilisse mugavuspunkti jõudnud mehed, keda tegelikult ka kogu see autovärk sisulisel tasemel absoluutselt ei kõiguta. See ei ole neil poos vaid fakt.

Küll aga on nende jaoks oluline imidž, turvalisus, luksus ja kõik muu, mis Lexuse soetamisega kaasneb. Mees, kellel on täiesti suva tähtede seisust, küll aga näitab tema kronograaf kuu faase ja magenttormide tugevust.

Näiteks reklaami- ja meediagentuuride juhid. Ilma naljata, mu hiljutine lähikogemus selle maailmaga kinnitas, et Lexuse müügiosakond peaks oma odaotsa just selle sektori poole pöörama. Kui näete LinkedInis, et kuskil meediaagentuuris vahetus juht või keegi sai ametikõrgendust, siis valmistage hinnapakkumine juba ette, ostja on kohe kohal.

Korter Kadriorus või Kopli liinidel

Me jõudsime oma raadiosaate aruteludega sinna, kus Lexuse mitteautolikkus on miinus vaid meiesuguste petroseksuaalide jaoks, kes otsivad autost põnevust, kirge ja adrenaliinirohkeid olukordi. Kõik teised kilkavad vaimustusest, sest see on mugav, muretu ja loodussõbralik* auto!

Lexus on A-energiaklassiga korter Kadriorus asuvas uusarenduses, mille iga korteri ostmisel on hinna sees tunnustatud sisekujundaja teenus.

Meie tahame renoveeritud puitmaja (optimistlikult perspektiivikas) Kopli piirkonnas, kus naabriks on alkohoolikust endine vene sõjaväe ohvitser, kes on jube huvitav säga ja tige ainult purjus peaga.

Üks päris probleem on sellel autol ka

Mängides mängu “kui ma oleks ka eduka meediagentuuri juht”, siis ma tegelikult VÕIKS oma pikkadeks peresõitudeks osta küll Lexus RX450h.

Aga mitte enne, kui on tulnud mudeliuuendus ning kogu meediasüsteem ja selle juhtimine on kardinaalselt ümber tehtud.

Ma olen täitsa kindel, et see meeskond, kes selle “näpuhiire”, kasutajaliidese ja kõige krooniks navigatsioonisüsteemi valmis proges, tegutses parimate kavatsustega ning otsustas mõelda väljaspool raame, ning selle käigus ka vältida kaasaegseid kasutajakogemuse ja -liidese loogikaid.

Näpuhiir on kihvt ja mõnusa tunnetusega, aga väga keeruline kasutada ka teisel ja kolmandal sõidupäeval, eriti kehvematel teedel.

Sihtmärk lukustatud

Navigatsioonisüsteem tahtis järjekindlalt, et ma ekraanipeal paneks kuhugi arvutimängudest tuntud sihikumärgi. Panin, aga miks, ei tea. Kas ma sellega hävitasin mõne väiksema küla, ka ei tea. Küll aga kolis mu seiklus Taga-Mulgimaal kiirelt Google Mapsi üle. Telefonis, mitte auto ekraanil, sest Android Auto ega Apple CarPlay võimalust ei ole.

Kokkuvõtvalt – iga ekraanilahendus autos, kus kasutamiseks tuleb seda vaadata, on olemuselt halb. Asi peab käima intuitiivselt, võimalikult väheste klikkide ja valikutega.

See on ühtlasi ka põhjus, miks rohkete võimaluste ajastul on puuteekraanid leiutatud ja aru on ka saada, et RX450 üldine armatuurlaua disain ongi see, mis välistab puutetundlikkuse – ekraan asub lihtsalt liiga kaugel.

Näpuga vajutad seda, mida tahad, mitte ei mängi 80ndate arvutimängu, kus joystick’iga tuleb viis klõpsu paremale ja üks alla.

Sellel on CD-mängija!

On aeg otsad kokku tõmmata. Kas see on miinus, et auto on nii mõnus, mugav ja üldiselt zen, et selle sõidukogemust on raske meenutada? Väga väheste jaoks.

Puudujäägid meediasüsteemis? Sihtgrupil on 50 plaadist koosnev Led Zeppelini kogumik ja sama suur kollektsioon Best Of Classical Music Like Ever plaate ning autos on olemas CD-mängija (tänapäeval täielik haruldus!). Sellest piisab.

Auto katki ei lähe, on nüüd veelgi ruumikam ja teenindus on eriti kõrgel tasemel. Kui see kõik defineerib teie jaoks ideaalse auto, siis ostke. Kui otsite lisaks veel seda “miskit”, siis karta on, et seda ei leia. Kadrioru luksuskortermajas ühiseid trepikojareive ja karaokeõhtuid ei korraldata.

*Hiigelsuure luksusmaasturi nimetamine loodussõbralikuks on iseenesest kummaline, aga ütleme siis nii, et vähemalt ei ole tegu 600-hobujõulise hiidsportmaasturiga.

Jah, osta,

Teleportatsiooniomadustega luksus-lounge on nüüd veelgi suurem. Osta juhul, kui autosõit protsessina sind ei köida. Samas, ostusoovituse mitteandmine tunduks loos toodud faktide valguses lihtsalt kohatu tigetsemisena.

Lexus RX450h L

Mootor3,5-liitrine V6 hübriid, AWD
Pöördemoment335 Nm
Tippkiirus180 km/h
Kiirendus 0-100 km/h8,0 sekundit
Kütusekulu keskmine5,9 l/100 km
Hindalates 70 870 eurot (baasmudel)

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Igal reedel

Telli Autogeeniuse uudiskiri

Saadame sulle igal reedel uudiskirja, kuhu on valitud Autogeeniuse nädala parimad lood, mida saad nädalavahetusel rahulikult lugeda.