Puidust, vabandust! bambusest kattega interjöör ning valge nahksisu teevad sellest lounge’i kus pigem tahaks valada omale ühe gintonic‘u, lehitseda Financial Times’i uut numbrit või planeerida järgmist puhkusereisi. Vaid seadused ja tehnika liiga aeglane areng sunnib kinni hoidma roolist ja kokteiliklaasi asemel veepudelist (klaasist, muidugi).
Nagu näha, liigun vaikselt aga kindlalt stereotüüpidega lustides sihtgrupi poole. Kui Henrik on näinud nende autode roolis eranditult vaid naisi, siis mina lisan siia elus teatud fintantsilisse mugavuspunkti jõudnud mehed, keda tegelikult ka kogu see autovärk sisulisel tasemel absoluutselt ei kõiguta. See ei ole neil poos vaid fakt.
Küll aga on nende jaoks oluline imidž, turvalisus, luksus ja kõik muu, mis Lexuse soetamisega kaasneb. Mees, kellel on täiesti suva tähtede seisust, küll aga näitab tema kronograaf kuu faase ja magenttormide tugevust.
Näiteks reklaami- ja meediagentuuride juhid. Ilma naljata, mu hiljutine lähikogemus selle maailmaga kinnitas, et Lexuse müügiosakond peaks oma odaotsa just selle sektori poole pöörama. Kui näete LinkedInis, et kuskil meediaagentuuris vahetus juht või keegi sai ametikõrgendust, siis valmistage hinnapakkumine juba ette, ostja on kohe kohal.
Korter Kadriorus või Kopli liinidel
Me jõudsime oma raadiosaate aruteludega sinna, kus Lexuse mitteautolikkus on miinus vaid meiesuguste petroseksuaalide jaoks, kes otsivad autost põnevust, kirge ja adrenaliinirohkeid olukordi. Kõik teised kilkavad vaimustusest, sest see on mugav, muretu ja loodussõbralik* auto!
Lexus on A-energiaklassiga korter Kadriorus asuvas uusarenduses, mille iga korteri ostmisel on hinna sees tunnustatud sisekujundaja teenus.
Meie tahame renoveeritud puitmaja (optimistlikult perspektiivikas) Kopli piirkonnas, kus naabriks on alkohoolikust endine vene sõjaväe ohvitser, kes on jube huvitav säga ja tige ainult purjus peaga.
Üks päris probleem on sellel autol ka
Mängides mängu “kui ma oleks ka eduka meediagentuuri juht”, siis ma tegelikult VÕIKS oma pikkadeks peresõitudeks osta küll Lexus RX450h.
Aga mitte enne, kui on tulnud mudeliuuendus ning kogu meediasüsteem ja selle juhtimine on kardinaalselt ümber tehtud.
Ma olen täitsa kindel, et see meeskond, kes selle “näpuhiire”, kasutajaliidese ja kõige krooniks navigatsioonisüsteemi valmis proges, tegutses parimate kavatsustega ning otsustas mõelda väljaspool raame, ning selle käigus ka vältida kaasaegseid kasutajakogemuse ja -liidese loogikaid.
Näpuhiir on kihvt ja mõnusa tunnetusega, aga väga keeruline kasutada ka teisel ja kolmandal sõidupäeval, eriti kehvematel teedel.
Sihtmärk lukustatud
Navigatsioonisüsteem tahtis järjekindlalt, et ma ekraanipeal paneks kuhugi arvutimängudest tuntud sihikumärgi. Panin, aga miks, ei tea. Kas ma sellega hävitasin mõne väiksema küla, ka ei tea. Küll aga kolis mu seiklus Taga-Mulgimaal kiirelt Google Mapsi üle. Telefonis, mitte auto ekraanil, sest Android Auto ega Apple CarPlay võimalust ei ole.
Kokkuvõtvalt – iga ekraanilahendus autos, kus kasutamiseks tuleb seda vaadata, on olemuselt halb. Asi peab käima intuitiivselt, võimalikult väheste klikkide ja valikutega.
See on ühtlasi ka põhjus, miks rohkete võimaluste ajastul on puuteekraanid leiutatud ja aru on ka saada, et RX450 üldine armatuurlaua disain ongi see, mis välistab puutetundlikkuse – ekraan asub lihtsalt liiga kaugel.
Näpuga vajutad seda, mida tahad, mitte ei mängi 80ndate arvutimängu, kus joystick’iga tuleb viis klõpsu paremale ja üks alla.
Sellel on CD-mängija!
On aeg otsad kokku tõmmata. Kas see on miinus, et auto on nii mõnus, mugav ja üldiselt zen, et selle sõidukogemust on raske meenutada? Väga väheste jaoks.
Puudujäägid meediasüsteemis? Sihtgrupil on 50 plaadist koosnev Led Zeppelini kogumik ja sama suur kollektsioon Best Of Classical Music Like Ever plaate ning autos on olemas CD-mängija (tänapäeval täielik haruldus!). Sellest piisab.
Auto katki ei lähe, on nüüd veelgi ruumikam ja teenindus on eriti kõrgel tasemel. Kui see kõik defineerib teie jaoks ideaalse auto, siis ostke. Kui otsite lisaks veel seda “miskit”, siis karta on, et seda ei leia. Kadrioru luksuskortermajas ühiseid trepikojareive ja karaokeõhtuid ei korraldata.
*Hiigelsuure luksusmaasturi nimetamine loodussõbralikuks on iseenesest kummaline, aga ütleme siis nii, et vähemalt ei ole tegu 600-hobujõulise hiidsportmaasturiga.
Jah, osta,
Teleportatsiooniomadustega luksus-lounge on nüüd veelgi suurem. Osta juhul, kui autosõit protsessina sind ei köida. Samas, ostusoovituse mitteandmine tunduks loos toodud faktide valguses lihtsalt kohatu tigetsemisena.
Lexus RX450h L
Mootor | 3,5-liitrine V6 hübriid, AWD |
---|
Pöördemoment | 335 Nm |
---|
Tippkiirus | 180 km/h |
---|
Kiirendus 0-100 km/h | 8,0 sekundit |
---|
Kütusekulu keskmine | 5,9 l/100 km |
---|
Hind | alates 70 870 eurot (baasmudel) |
---|
|