Ehkki koroona- ja muud varasemad kriisid on unustatud ning neist tingitud probleemid sisuliselt möödas, on rehviturgu karmilt raputanud Ukraina sõda. Rehvid Plussi juhatuse liige Kristjan Suurekivi tõdeb, et eelmistel hooaegadel nähtud paanika on läbi, aga probleemid on jäänud õhku ennekõike just talverehvidega, mis on mõeldud meie turule.
Põhjuseks on see, et paljud tootsid rehve Venemaal, kuid ühtlasi ka see, et Venemaa oli üks põhjamaiste talverehvide põhikliente. Sõja tõttu lõppes tootmine paljudes Venemaal asunud Euroopa rehvifirmade tehastes ning uusi, mujale rajatud tehaseid pole suudetud veel täielikult käivitada.
„Lisaks on probleem selles, et rehvide valmistamise vormid jäid Venemaa tehastesse kinni, uusi vorme pole jõutud toota või siis arendasid paljud tootjad välja hoopis uuemad rehvimudelid, millele pole samuti veel kõiki vorme jõutud valmis teha,” räägib Suurekivi. Kuna aga tootmisvõimsus on piiratud, eelistatakse esmajoones valmistada selles mõõdus rehve, mille järele on nõudlus suurem.
See lugu on Geeniuse ja PRO tellijatele.
Logi sisse või vormista tellimus
- Ligipääs seitsme Geeniuse portaali kõikidele artiklitele.
- Ajakirjade Autoleht, Autoleht Ekstra ja Digi artiklite lugemisõigus veebis.
Tellija andmed
Soovid maksta arvega, teha hulgitellimuse või otsid teistsugust tellimust? Kõik tellimisvõimalused leiad siit.
See lugu ilmus ajakirjas Autoleht nr 18, september 2023
Kõik selle ajakirja lood