Test

See Porsche on sulle, aga ainult siis, kui ilusti prügi sorteerid ja plasttopse ei kasuta

Fotod: Paula Johanna Adamson

Jah, osta,

Osta, kui sa ei suuda kiiretest autodest loobuda, aga sorteerid ilusti prügi ja plasttopse ei kasuta, pistikhübriid on tubli järgmine samm. Supersportautot samas oodata ei tasu, selleks on nimest viis tähte puudu.

Kummalisel kombel pean ma Porsche testilugu alustama vabandusega BMW ja Mini ees. Sõitsime suvel korraga nii 5. seeria kui Mini Countryman pistikhübriidiga ja leidsime, et need ei ole ostusoovitust ja oma raha väärt.

Majanduslikus mõttes on see jätkuvalt nii, aga kas ostmata jätma, ma enam ei tea. Igasugune hübriidindus ja elekter ei tarvitse maailma päästa, aga ta muudab mõtteviisi. Vaikselt, märkamatult aga loodetavasti õiges suunas.

Öko pole nõme!

Kui juba sellised tegijad nagu BMW ja Porsche pakuvad elektrilisi lahendusi, siis see võiks ju sihtgrupile teatud sõnumit edastada. Mis sõnumit? Üldist, et öko pole tingimata nõme, isegi kui see auto reaalselt ei ole öko.

Laadimisjaam on disaintoode, nagu kogu auto.

Kujutaks mõttekäiku umbes nii: hübriid-luksusauto mul juba on, hmm, äkki seekord ei pane kolme puhast porgandit Rimis eraldi kilekotti? Prooviks seda prügi sorteerimise värki? Võtaks bensukast kohvi enda termostassi? Läbiks neljapäevase festivali ühe korduvkasutatava plasttopsiga? Avaneb täiesti uus maailm…

Läks trumm, mingu ka pulgad

Porsche sõrmitseb inimhingede hingekeeli väga osavalt. Arvasite, et keegi ei taha Porsche maasturit? Iga aasta arvab mitusada tuhat inimest teisiti. Olgu, kui maastur juba on, siis neljaukselist sedaani ju ometi ei taheta? Kümned tuhanded ostjad kinnitavad vastupidist.

Mitte päris universaalkere, aga praktiline siiski. Ilusam igal juhul.

Universaalkerega Porsche, isegi kui te nimetade seda Sport Turismoks, saab kindlasti olema täielik häving! Julgeme taas kahelda. Müüginumbreid pole siia hetkel panna, aga Sport Turismo ehk universaalilaadne keretüüp on minu arvates parim asi, mis Panameraga üldse juhtuda sai. Mõneti praktilisem, aga kordades lahedam ja jõulisema välimusega. Näiteks Peeter Koppel minu paremal käel ütleb ka nii.

Kui kaugele elekter viib?

Nädal enne Porschet oli testis Chrysler Pacifica Hybrid, mis suutis oma 53 kilomeetrise elektrilise sõiduulatusega eriti veenvalt esineda. Kui palju üks tavaline pereinimene päevas, eriti veel linnatingimustes, sõidab? Äkki on siis Panamera E-Hybrid ka… mõistlik?

Pagasiruum mahutab. Mitte kõik asjad, aga olulise.

Panamera E-Hybridi puhul on selleks on väga konkreetne “tubli 30 kilomeetrit ikka”. Seda juhul, kui ajatad õhtul menüüst stardiaja, eemaldad hommikul pistiku, istud autosse, lülitad ainult elektri peale ja sõidad normaaltempos asju ajama.

Eriti ökonoomselt ja ideaaltingimustes võib see ulatuda ka 40ni, aga Porsche enda lubatud 49 km on pigem unistus.

Lennujuhtimiskeskus.

Auto toodab loomulikult elektrit juurde, seda nii pidurdusjõu regenereerimisel kui ka konkreetselt sisepõlemise abil akusid laadides. Sport+ režiimis lõbutsedes võid elektrile lülitusel avastada, et sõiduulatust on kõvasti juurde tulnud.

See muidugi ei ole enam ühestki otsast ökonoomne ega mõistlik tootlus, aga vähemalt kodutänava saad taas koju jõudes uhkelt elektriga läbi suhistada. Tehase lubatud 2,5-liitrit sajale on pistikhübriidide puhul tavaline ulme, mille arvutamisel kasutatakse eriti keerulisi valemeid ja režiime ning mida ei tasu tõsiselt võtta.

Reaalne tuli minul 460 km peale ligi 11 liitrit. Täiesti mõistlik, arvestades auto suurust ja olemust.

Täismehi see kiljuma ei pane

Hübriidlahendus teeb Panamera tavalisest mudelist 310 kilo raskemaks ning see muudab auto iseloomu päris korralikult. Kui lisada veel neli täiskasvanud inimest, siis hoolimata 700 Nm pöördemomendist ja 462 hobujõust, ei tekitanud ka Sport+ režiimis gaasi põhja löömine erilisi emotsioone.

Talveauto? Muidugi, nelikvedu ju.

Peab aru saama, et me räägime siin praegu Porschede arvestuses, eks. Loomulikult haugatab V6 mõnusalt ja seier liigub trahvi suunas kiiremini kui võiks, aga puudu on draama.

Porsche Panamera suudaks täisjõus mehed kiljuma panna küll, aga siis on vaja maagilist viietähelist kirja tagaluugile mis ütleb Turbo.

Osta Turbo ja söö vähem liha

Sportauto on isegi hübriid-Panamera nagunii, lihtsalt kurve läbides tuleb meeles pidada sedasama lisa 300 kg. Massi on tunda nii pidurdamisel kui ka kurvi minnes. Oluline on märkida, et proovisõit toimus korraliku talvise ilmaga, kus teed olid küll kuivad, kuid külmunud ja all talverehvid.

Kas valida laadijaga auto, turbokas või mõlemad korraga?

Lõppude lõpuks ei osta ükski terve mõistusega inimene omale hübriid-Panamerat selliseks kähkusõiduks, kus tõepoolest pidamise piire otsida. Kui mõne lugejal selline mõte oli, siis jumala eest, unustage see hübriid ja ostke 911 või nelja ukse vajaduse korral tavaline turbokas ning olge muudes kohtades sellevõrra rohkem öko. Vähendage näiteks lihatarbimist.

Porsche fännidelt saan nüüd kerepeale

Kõikide Porschede, millega ma sõitnud olen (päris tuus lause algus), sõiduomadustega vähemalt sama võrdne on auto üldine kvaliteet. Kõik materjalid, nupud ja ekraanid on täpsed ning kvaliteetsed. Hetkekski ei teki tunnet, et hind koosneb peamiselt nimest ja hobujõududest.

Täiuslik salong, kus kobiseda pole võimalik.

Kõige raskem ongi peale testisõitu Panamera E-Hybrid tagasi anda mitte sellepärast, et minupoolt igapäevaselt kasutatavate hobujõudude arv langeb umbes neli korda, vaid salongi tõttu.

Porsche puristide mõistes kaotasin ma just praegu igasuguse tõsiseltvõetavuse, kui auto meeldejäävamaks omaduseks on selle interjöör ja disain.

Elekter on õhus. Praegu E-Hybrid, peagi Taycan.

Aga täpselt selline ongi minuarust Panamera E-Hybridi ostja – natuke lõhestunud isiksus, kellele on väga oluline millega ta sõidab ja kuidas see sõidab. Samas sorteerib ta hoolega prügi, toidab talvel linde, väldib palmiõli ja joob õiglast kohvi.

Ta ei käi vaiksetel kõrvalteedel piirpealset lustisõitu tegemas, küll aga soetab kõige õhema teleka ja orgaanilist käsitööna valminud disainmööblit. Auto on tema jaoks samavõrra disainiobjekt kui sõiduvahend.

Vaadake Paula Johanna Adamsoni tehtud pilte ja saate aru küll.

Panamera 4 E-Hybrid Sport Turismo

Mootor2,9-liitrine V6 bensiin + elektrimootor, nelikvedu
Võimsus243 kW (330hj) + 100 kW (136hj)
Pöördemoment700 Nm
Kiirendus 0-100 km/h4,6 sekundit
Tippkiirus275 km/h
Kaal2190 kg
Hindal 112 800 eurot, proovisõidu auto hind 154 000 eurot

Telli Geeniuse uudiskiri

Saadame sulle igal argipäeval ülevaate tehnoloogia-, auto- ja rahaportaali olulisematest lugudest.